کد خبر: 1014551
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری:
حجت الاسلام والمسلمین نکونام ، اجرای نهضت کمک های مؤمنانه را از زیبایی های پرورش یافتگان مکتب غدیر دانست.

به گزارش جوان به نقل از روابط عمومی سپاه  استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با عید غدیر، دومین مرحله نهضت کمک مؤمنانه با ارسال 10هزار بسته معیشتی به شهرستان های استان چهارمحال و بختیاری اجرا شد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در این رزمایش با تبریک دهه امامت و ولایت و عید غدیر، فضایل غدیر و غدیریون را برشمرد و با تقدیر از سپاه قمربنی هاشم علیه السلام و مجموعه هایی که در برگزاری رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه ایفای نقش کردند، این رزمایش را از زیبایی های پرورش یافتگان مکتب غدیر برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ، عید غدیر را عیدالله الاکبر دانست که خداوند تبارک و تعالی آن را به خاطر اهداف مقدسش از بزرگ ترین اعیاد قرار داده است.

وی افزود: در روز عید امامت و ولایت توفیق داریم نهضت همدلی، نهضت تعاون و احسان که ولی امر مسلمین رهبر فرزانه انقلاب نام نهضت را بر آن نهادند برگزار کنیم، که حقیقتاً این ارزش های والا به تعبیر حضرت آقا در جای دیگر وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: این مردم پرورش یافته مکتب غدیر هستند و با درس گیری از حقیقت غدیر کوشیدند این زیبایی ها را خلق کنند.

رئیس قرارگاه استانی رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه در استان چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: مردم حسینی و عاشورایی ما در پرتو غدیر و عاشورا زندگی می کنند و می کوشند حقیقت عاشورا را هم با جهاد و انفاق مالی به میدان بیاورند و یاری گر آسیب دیدگان ویروس منحوس کرونا باشند.

وی، عید غدیر را حقیقت همه اسلام و حقیقت همه قرآن دانست و افزود: غدیر حقیقت راه و مرام همه انبیاء الهی است و اهداف اسلام تا قیامت باید در پرتو عرصه غدیر ادامه پیدا کند.

امام جمعه شهرکرد گفت: در غدیر زمام امور عالم به دست پاکان و شایسته هایی سپرده شد که مفسر واقعی قرآن هستند و خدا را خوب شناخته اند. حضرت علی علیه السلام از همین شایستگانی است که حتی دشمنانش هم ناچار از اعتراف به فضایل او هستند.

وی، سقیفه را ناشی از آفات دنیاطلبی انسان برشمرد و ادامه داد: فرزندان حضرت علی علیه السلام پرچمدار هدایت بشری هستند و در 5 سالی که پرچم به دست مولا علی علیه السلام این انسان پاک و شایسته قرار گرفت، عدالت خودش را نشان داد و حقیقت قرآن به میان آمد؛ ولی طبیعت شیطانی و خوی فرصت طلبی افراد نگذاشت همه فضایل به میان بیایند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، انقلاب اسلامی ایران را تداوم راه غدیر دانست و افزود: مردم به ندای پرچمدار غدیر که ولی امر مسلمین و رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی است در برگزاری این رزمایش لبیک گفتند و کمک های مردمی در قالب نهضت مؤمنانه نشانی از زیبایی های غدیر است.

گفتنی است؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار علی محمد اکبری ، فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام نیز در ابتدای این مراسم با تقدیر از ائمه جمعه و جماعات و دستگاه های مختلف همچون کمیته امداد، بهزیستی و جمعیت هلال احمر و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، به مناسبت همکاری با سپاه و بسیج در برگزاری رزمایش سراسری مواسات و کمک مؤمنانه، اظهار کرد: در مرحله اول رزمایش کمک مومنانه 40 میلیارد تومان از کمک های مردمی جمع آوری و در بین آسیب دیدگان ناشی از ویروس منحوس کرونا توزیع شد .

سردار اکبری ادامه داد: با تشکیل مجدد قرارگاه استانی در دهه امامت و ولایت از عید قربان تا عید غدیر، بالغ بر 10 هزار بسته معیشتی و بهداشتی و 26تن مرغ تهیه و در بین خانواده های آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا توزیع شده است.

دبیر قرارگاه استانی مواسات و کمک مؤمنانه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: سه گام در مرحله دوم رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه پیش بینی شده که دهه امامت و ولایت، دهه اول محرم و دهه آخر صفر می باشد و کمک های جمع آوری شده  در این سه نوبت بین نیازمندان توزیع می گردد.

در این مراسم خودروهای حامل 10هزار بسته از کمک های مردمی عازم شهرستان های مختلف استان چهارمحال و بختیاری شد تا در اختیار آسیب دیدگان از شیوع ویروس کرونا قرار گیرد.

 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر