کد خبر: 1008051
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
اعلام علل تعویق بازسازی مناطق زلزله‌زده سراب و میانه
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی علت طولانی شدن بازسازی در مناطق زلزله زده سراب و میانه را تشریح کرد.

حافظ باباپور، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب آذربایجان‌شرقی در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های ساخت و ساز و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: زلزله ۵.۹ ریشتری آبان ماه سال گذشته دو شهرستان میانه و سراب را تحت تاثیر قرار داد که منجر به تخریب ۱۰۰ درصدی 3 هزار واحد شد.

وی با بیان اینکه 3 هزار و ۵۰۰ واحد شهری و روستایی در اثر زلزله نیاز به تعمیر داشتند، گفت: سه وظیفه اسکان موقت، دائم و آواربرداری بر عهده بنیاد مسکن استان بود که به همین منظور تمایلی به اسکان زلزله‌زدگان در کانکس نداشتیم بلکه با فریم‌های فلزی و مصالح سبک خانه‌های کوچک ۱۲ متری ساخته تحویل دادیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان ادامه داد: ۳۰۰ واحد مسکونی ۱۲ متری، کانکس تحویل داده شد و مابقی از طریق وام  بلاعوض ۱۰ میلیونی اجاره پرداخت شد.

وی با اشاره بر اینکه ۱۰۰ درصد واحدهای تعمیری در بهمن ماه سال گذشته به اتمام رسیده است، گفت: دیگر پرونده واحد تعمیری نداریم.

باباپور دلایل زمستان طولانی استان، برف سنگین، کرونا و گرانی مصالح عامل اصلی کندی کار برشمرد و گفت: اکثر مصالح از طریق شکت بنیان بتن تهیه می‌شد ولی به یکباره قیمت فولاد و سایر مصالح بسیار گران شد.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شده تا تسهیلات بلاعوض اعم از ۳۰ میلیون تومان وام بلاعوض و ۷۰ میلیون وام با ۴ درصد اعطا کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با تاکید بر اینکه تجربه استان از زلزله ورزقان منجر شد تا همه کارها بر عهده دولت نباشد، افزود: در حال حاضر زلزله‌زدگانی داریم که به صورت مستقیم و از طریق این وام‌ها با پیمانکار عقد قرارداد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بانک‌ها همکاری خوبی با ما دارند، گفت: تسهیلات بانکی به صورت ۱۰۰ درصدی تامین اعتبار شده است و ۵۰ ددصد اعتبارات بلاعوض مانده که منتظر دستور هستیم.

باباپور خاطرنشان کرد: امید است تا پایان فصل کاری تمام واحدها به اتمام برسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر