کد خبر: 1007444
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۶
وزیر امور خارجه در پیامی در توئیتر با انتقاد از ناتوانی سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس از انجام تعهدات برجامی خود، آن‌ها را همدست ترامپ و نتانیاهو دانست و تأکید کرد تروئیکای اروپا در جایگاه موعظه ایران قرار ندارد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: تحرکات ضد ایرانی تروئیکای اروپا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، واکنش تند مقامات ایران را در پی داشته است. محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توئیتر از همراهی سه کشور اروپایی در اقدامات امریکا علیه ایران انتقاد کرد. ظریف در این پیام توئیتری نوشت: «سه کشور اروپایی باید حفظ وجهه عمومی خود را متوقف کرده و شجاعت این را داشته باشند که آنچه را به صورت خصوصی پذیرفته‌اند به طور علنی بیان کنند؛ شکست آن‌ها در انجام حتی وظایف خودشان بر اساس برجام به دلیل ناتوانی کامل در مقاومت در برابر قلدری امریکا.» ظریف در ادامه نوشت: «تروئیکای اروپا پشت نقابی که به چهره زده‌اند، همدست ترامپ و نتانیاهو شده‌اند و در جایگاه موعظه ایران قرار ندارند.» اتحادیه اروپا هر از چند گاهی مدعی می‌شود که به دنبال حفظ توافق هسته‌ای با ایران است، اما در واقعیت و از زمانی که امریکا از برجام خارج شده گام عملی ملموسی برای عمل به تعهدات خود برنداشته و تنها به صدور بیانیه اکتفا کرده است. به گزارش خبرگزاری فارس، سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران جمعه شب در واکنش به صدور قطعنامه سیاسی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران، آن را اقدامی غیر‌سازنده، غیرمسئولانه و غیر‌قابل پذیرش خواند. موسوی تأکید کرد: «آنچه بیش از همه حائز اهمیت است، رفتار دوگانه و عجیب و غریب اروپایی‌ها و به ویژه سه کشور اروپایی آلمان، انگلیس و فرانسه است، با اینکه در برجام هستند و شرایط را می‌دانند و گذشته این پرونده در دست آنهاست، ولی متأسفانه وارد یک بازی غیرسازنده و خطرناک شدند. سه کشور اروپایی گرفتار دامی شدند که صهیونیست‌ها و امریکا برایشان پهن کردند». قطعنامه سیاسی کشور‌های اروپایی علیه ایران در شرایطی تصویب شد که مقامات واشنگتن در ماه‌های اخیر تلاش‌های گسترده‌ای انجام داده‌اند تا اروپایی‌ها را برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران که در ماه اکتبر به پایان می‌رسد، با خود همراه کنند؛ اقدامی که روسیه و چین به شدت با آن مخالفت کرده و گفته‌اند که اجازه صدور قطعنامه علیه ایران در شورای امنیت را نخواهند داد.

ذوق‌زدگی واشنگتن- تل‌آویو

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، برایان هوک، نماینده ویژه وزارت امور خارجه امریکا در امور ایران با متهم کردن ایران به عدم شفافیت در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای‌اش گفت: «اخباری که از وین در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیرون آمد، بسیار مهم است و نگرانی‌هایی را درباره برنامه هسته‌ای ایران و عدم شفافیت این کشور برمی‌انگیزاند. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که ایران تقریباً برای یک سال از ارائه پاسخ به سؤالات آژانس درباره مکان‌های مختلفی در ایران که به برنامه پیشین هسته‌ای این کشور مرتبط می‌شده است، امتناع ورزیده است». به گزارش شبکه المیادین، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از تصمیم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر بازرسی برخی مکان‌ها در ایران استقبال کرد و در حساب کاربری خود نوشت: «جامعه بین‌الملل با پافشاری بر سیاست نظارت مؤثر، اقدامی بسیار خوب انجام داده است.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
0
0
با سلام
باید به جناب آقای وزیر تبریک گفت که بالاخره متوجه شدند که تروئیکا سه کشور اروپایی آلمان ، انگلیس و فرانسه همدست ترامپ و نتانیاهو هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار