کد خبر: 1007358
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۲
مدیران استانی و منطقه‌ای باید بر امور حکمرانی واقف باشند
رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی با تاکید بر توجه وزرا در انتصاب مدیران استانی و منطقه‌ای به تخصص، تجربه و واقف بودن افراد به امور حکمرانی، گفت: در این صورت بسیاری از مشکلات مردم مربوط به کارهای اداری و محلی به نمایندگان ارجاع نمی‌شود.

 یوسف داوودی، در توضیح اهمیت انتخاب مدیران محلی و منطقه‌ای متخصص طبق اصول شایسته سالاری، اظهار داشت: دولت باید مدیرانی را برای جایگاه‌های بالای شهری و استانی انتخاب کند که بر حسب وظیفه از تخصص لازم و کافی برخوردار باشند. علاوه بر این افراد باید توانایی کافی و تجربه لازم را برای انجام مسوولیت داشته باشند.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لزوما هر متخصصی در حوزه خود، مدیر موفقی نخواهد بود زیرا تنها تخصص یا سابقه مدیریت نباید برای انتخاب افراد لحاظ شود در واقع افرادی باید در جایگاه مدیران استانی و منطقه‌ای قرار بگیرند که بر امور حکمرانی واقف باشند و از تخصص و تجربه کافی توأمان برخوردار باشند.

داوودی معتقد است: مدیران باید از توانایی لازم و حتی سلامت جسمانی و روحی لازم برخوردار باشند. هر کسی نمی‌تواند مسوولیت فرماندار، بخشدار و حتی استاندار را بر عهده گیرد.  مدیران بالادستی نباید بر اساس روابط مسوولان این جایگاه‌ها را منصوب کنند.

وی یادآور شد: امروزه بسیاری از موضوعات و مشکلات محلی مردم مربوط به کارهای اداری و محلی به نمایندگان ارجاع می‌شود حال آنکه اگر استانداران، معاونان استاندار، بخشدار و فرمانداران به‌درستی وظایف خود را انجام دهند، بسیاری از مشکلات مردم به نماینده ارجاع داده نمی‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: نمایندگان باید بتوانند به وظایف ملی خود عمل کنند. در این صورت کار مردم سریع‌تر انجام می‌شود و امور ملی در اولویت رسیدگی کارهای نمایندگان قرار می‌گیرد. البته نمایندگان موظف به پیگیری کارهای مرتبط با حوزه انتخابیه، موضوعات استانی و مسائل ملی و در برخی موارد فراملی هستند اما در صورتی که مسائل جزیی در مناطق و استان ها رفع شود، مسیر برای برداشتن گام‌های بزرگتر نماینده فراهم می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر