گوهر حجاب
کارشناسان و اساتید حوزه در میزگرد جوان با موضوع «حجاب و عفاف» مطرح کردند
حاکمیت، چون هدفش تعالی انسان است باید در زمینه حجاب اقدام، حکم و فعالیت داشته باشد. اینگونه نیست که بگوییم حجاب مسئله‌ای فردی بوده و ربطی به حاکمیت ندارد. باید بدانیم مهم‌ترین وجه حجاب وجه اجتماعی است و حکومت در این زمینه باید دخالت داشته باشد، اما مهم این است که این دخالت حکومت چگونه باید باشد
پشت ویلچر زهرا نعمتی ایستاده بود و او را در حرکت‌دادن چرخ‌های ویلچر کمک می‌کرد؛ مربی تیم هم بود و لباس زیبای کاروان تیم ملی ایران را هم به تن کرده بود.
شاهدان قیام گوهرشاد از کشتار 83 سال قبل می‌گویند
کوچه و خیابان‌های شهر برای قدیمی‌تر‌ها خاطرات تلخی دارد از سال‌های نسبتا دور از آن روز‌ها که یک زن باید میان خانه‌نشینی و کنار گذاشتن حجاب یکی را انتخاب می‌کرد.
سیمای حقیقی مسئله حجاب (۴)
اسلام نه می‏‌گوید که زن از خانه بیرون نرود و نه می‏گوید حق تحصیل علم و دانش ندارد- بلکه علم و دانش را فریضه مشترک زن و مرد دانسته است- و نه فعالیت اقتصادی خاصی را برای زن تحریم می‏‌کند.  اسلام هرگز نمی‏‌خواهد زن بیکار و بیعار بنشیند و وجودی عاطل و باطل بار آید.
سیمای حقیقی مسئله حجاب (۳)
شک نیست که هر چیزی که موجب تحکیم پیوند خانوادگی و سبب صمیمیت رابطه زوجین گردد برای کانون خانواده مفید است و در ایجاد آن باید حداکثر کوشش مبذول شود، و بالعکس هر چیزی که باعث سستی روابط زوجین و دلسردی آنان گردد باید با آن مبارزه کرد.
سیمای حقیقی مسئله حجاب (۲)
از نظر اسلام محدودیت کامیابی‌های جنسی از جنبه روانی به بهداشت روانی اجتماع کمک می‏‌کند، و از جنبه خانوادگی سبب تحکیم روابط افراد خانواده و برقراری صمیمیت کامل بین زوجین می‌‏گردد، و از جنبه اجتماعی موجب حفظ و استیفای نیروی کار و فعالیت اجتماع می‏‌گردد، و از نظر وضع زن در برابر مرد، سبب می‏‌گردد که ارزش زن در برابر مرد بالا رود.
سیمای حقیقی مسئله حجاب (۱)
استعمال کلمه «حجاب» در مورد پوشش زن یک اصطلاح نسبتاً جدید است. در قدیم و مخصوصاً در اصطلاح فق‌ها کلمه «سَتر» که به معنی پوشش است به کار رفته است.
روایت رهبر انقلاب از جایگاه زنان در گفتمان انقلاب اسلامی
از تعلیمات انبیا که بگذرید، در همه‌ی برداشت‌ها و تحلیل‌ها و تفکرات بشری، جایگاه زن و مرد، جایگاه غلطی است و نسبت زن و مرد، نسبت غلطی میباشد. حتّی در تمدن‌های خیلی بلند پایه‌ی دنیای باستان - مثل تمدن روم یا ایران - برداشت از زن، یک برداشت غلط است.
مروری بر زمینه‌ها و چگونگی دست‌یازی رضاخان به فرهنگ و لباس ایرانیان در آیینه روایت‌ها
سیدالعلمایی در تبریز بود که تا آن تاریخ آدم محترمی بود. رضاخان از او سؤال کرده بود که آیا حجاب در قرآن یا سنت هست یا نه؟ او هم به خاطر اینکه از این فرصت استفاده و جایگاهی پیدا کند، برای خوشامد رضاخان گفته بود که ما سندی برای ضرورت حجاب نداریم!
جلوه‌هایی از فاجعه کشتار در مسجد گوهرشاد حرم رضوی در آئینه روایتی متفاوت
آیت‌الله میرزا حسین سبزواری: در سنه ۱۳۵۲قمری حکم شد که باید کلاه بین‌المللی پوشیده شود که عبارت از کلاه دوره بود و مردم همگی اطاعت کرده و پوشیدند، مگر مشهد که قیام و مخالفت کرد.
۱