کد خبر: 985128
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۱
انتقاد هنرمندان امریکایی از شرارت رئیس دولت امریکا
در روز‌هایی که دونالد ترامپ با دستور ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نشان داد تا چه حد شخصیت خطرناکی برای مدیریت کشور امریکاست، برخی از چهره‌های مطرح هالیوود با موضع‌گیری علیه سیاست‌های جنگ‌طلبانه ترامپ، مخالفت خود را با حضور ترامپ در رأس دولت ایالات متحده بیان کردند و حتی برخی از آن‌ها تصمیم گرفته‌اند با ایرانیان خشمگین از اقدام تروریستی دولت امریکا، ابراز همدردی کنند.
محمد صادقی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: رابطه ترامپ با هالیوود و بازیگران سرشناس آن از ابتدا هم چندان دوستانه نبوده است. در حالی که هالیوودی‌ها در انتخابات سال ۲۰۱۶ روی پیروزی دموکرات‌ها قمار کرده بودند، یک قمارباز حرفه‌ای به نام ترامپ بازی انتخابات را برد و از آن به بعد ستاره‌هایی مثل «رابرت دنیرو» به منتقدان رئیس‌جمهور تازه‌کار پیوستند و سیاست‌ها و تصمیم‌های وی را به باد انتقاد گرفتند. می‌توان گفت با اینکه ترامپ به خاطر ضعف شخصیت بسیار دوست دارد در قامت یک سوپرمن سینمایی ظاهر شود، اما سینمایی‌های امریکا تلاش دارند به وی یادآور شوند که او بیش از یک سیاهی لشکر در فیلم «تن‌ها در خانه نیست».

توئیت‌های سیاسی هنرمندان بر ضد ترامپ
از دهه ۷۰ که امریکا در باتلاق جنگ ویتنام گیر افتاد و اعتراضات مدنی به جنگ‌طلبی و موضع‌گیری هنرمندان سینما علیه دولت وقت امریکا در نهایت به یک جنبش اجتماعی برای خروج ایالات متحده از ویتنام منجر شد تا امروز که هنرمندان دوباره شروع به موضع‌گیری کرده‌اند، سابقه نداشته که تا این حد هالیوودی‌ها درگیر مسائل سیاسی شوند.

«ما مردم امریکا می‌دانیم که مردم ایران و فرهنگ‌شان از گنجینه‌های دنیا هستند. ما رئیس‌جمهورمان نیستیم.» این توئیتی است که «میشا کالینز» بازیگر ۴۵ ساله امریکایی به زبان فارسی منتشر کرده است. کالینز این توئیت را در واکنش به توئیت ترامپ درباره حمله به اماکن فرهنگی در ایران منتشر کرده است.

ترامپ دروغگو
«مورگان جی فریمن» کارگردان سینما نیز در توئیتر با حمله به رئیس دولت امریکا می‌نویسد: «دونالد ترامپ یک تروریست است، دونالد ترامپ یک کودک‌آزار است، دونالد ترامپ یک نژادپرست است، دونالد ترامپ یک هنرمند شیاد است، دونالد ترامپ یک تبعیض‌گر جنسی است، دونالد ترامپ یک بزدل است، دونالد ترامپ یک دروغگو است، دونالد ترامپ یک کلاهبردار است، دونالد ترامپ یک مجرم است، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور من نیست.»

«ایران عزیز، ایالات متحده به کشور، پرچم و مردم شما بی‌احترامی کرده است. ۵۲ درصد از ما (مردم امریکا) عمیقاً معذرت‌خواهی می‌کنیم. ما با ملت شما صلح می‌خواهیم. ما توسط یک رژیم تروریستی گروگان نگه داشته شده‌ایم. نمی‌دانیم چطور باید فرار کنیم.» این توئیتی است که رزا مک‌گوان، بازیگر هالیوود منتشر کرد، وی که جزو هالیوودی‌های مخالف ترامپ است، مدتی بعد مجبور شد این توئیت را حذف کند. «برندی مکسیل» بازیگر و مجری تلویزیون امریکا با انتشار ویدئویی از اهتزاز پرچم سرخ بر مسجد مقدس جمکران با طعنه ترامپ را زمینه‌ساز جنگی میان ایران و امریکا خواند.

او در متن پست اینستاگرام خود نوشت: «خوشحال باش ترامپ! برای نخستین بار در تاریخ ایران پرچم قرمز، سمبل آغاز جنگ شدید، بر فراز گنبد مسجد مقدس جمکران به اهتزاز درآمد. حالا دوباره، ما منتظر چه چیزی باید باشیم؟ ایالات متحده امریکا به صورت علنی، دومین مرد قدرتمند ایران را ترور کرد!»

ترامپ ضعیف دنبال جنگ است
اما یکی از تندترین واکنش‌ها به اقدام تروریستی ترامپ را رابرت دنیرو داشت. این فوق ستاره سینمای امریکا درباره رئیس دولت امریکا نوشت: «رئیس‌جمهور ما می‌خواهد جنگی را با ایران شروع کند، زیرا او مسلماً توانایی مذاکره را ندارد! او بسیار ضعیف و ناکارآمد است... بنابراین فکر می‌کند تنها راهی که برای انتخاب مجدد و ماندن در پست ریاست‌جمهوری دارد، جنگ با ایران است.»

جان کیوسَک، بازیگر امریکایی با انتشار توئیتی دولت امریکا را «رژیم فاشیستی» خواند و نوشت: «امریکایی‌ها، باید این رژیم فاشیستی را از قدرت ساقط کنند. اینجاست که فاشیسم در خون به پایان می‌رسد. این سندیکای جنایتکار را که به عنوان مقام‌های دولتی خود را به نمایش گذاشته، برکنار کنید.»

گزارش فاکس‌نیوز از هنرمندان ضد ترامپ
فاکس نیوز شبکه نزدیک به پنتاگون که ترامپ نیز به آن علاقه شدیدی دارد، از واکنش‌های تند بازیگران هالیوود به سیاست‌های جنگ‌طلبانه دولت امریکا و به خصوص شخص ترامپ یک گزارش بلند تهیه کرده است. این گزارش به صفحات توئیتر بازیگران امریکایی سری زده و متن‌های انتقادی آن‌ها علیه اقدامات ترامپ علیه ایران و سیاست‌های جنگ افروزانه وی را تحلیل کرده است.

فاکس‌نیوز صراحتاً می‌گوید که از نظر هنرمندان امریکایی ترامپ یک جنگ‌افروز است و شهروندان امریکایی بعد از ترور سردار سلیمانی باید خود را برای مواجهه با جنگ آماده کنند. «روزانا آرکت» بازیگر معروف سینمای امریکا، بعد از ترور سردار سلیمانی در عملیات غافلگیرانه ارتش امریکا، با انتقاد از رفتار ترامپ نوشته است: «هیتلر هم همین کار را کرد.» دبرا مسینگ، بازیگر هالیوود، سری به توئیت قدیمی ترامپ در سال ۲۰۱۲ زده است؛ زمانی که ترامپ به عنوان مخالف اوباما ظاهر شده و در توئیتی نوشته بود: «اکنون که اوباما در نظرسنجی‌ها در تنگناست، مراقب او باشید تا به لیبی یا ایران حمله نکند. او ناامید است.» مسینگ با بازنشر این توئیت، حضور شرایط بد ترامپ برای انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده را یادآور شده و این جنگ‌افروزی را روشی برای فرار از شکست در انتخابات عنوان کرده است.

راب راینر، دیگر بازیگر امریکایی با بازنشر سخنان ترامپ درباره سردار سلیمانی که وی را تهدیدی برای امریکا عنوان کرده بود، می‌نویسد: «چه بد است که فرمانده کل نیرو‌ها دچار بیماری دروغگویی است.»

«جان لوگازیمو» بازیگر ۵۵ ساله هالیوود در توئیتی می‌نویسد: «هرج و مرج در جهان، این همان چیزی است که ترامپ می‌خواهد، اما این کار به فراموشی استیضاح او کمک می‌کند!»

از سوی دیگر «ریچارد انگل» گزارشگر شبکه «NBC» در توئیتی تأکید می‌کند که ایرانیان ترور سردار سلیمانی را یک اقدام جنگی می‌دانند و جنگ می‌تواند فوران کند. به‌رغم اینکه برخی از هالیوودی‌ها به طور سنتی مخالف اقدامات ترامپ هستند، به نظر می‌رسد این بار حس ترسی که انتقام سخت ایران در دل امریکایی‌ها انداخته است، باعث شده تا صدا‌های مخالف علیه ترامپ بیشتر شنیده شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار