کد خبر: 983055
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۳
مرضیه هاشمی: انجمن «ادواردو» با خلوص نیت در این سال‌ها برای کمک به رهیافتگان غریب قدم گذاشت و مشکلات خیلی از آن‌ها را حل کرد، اما جای سؤال دارد که چرا ارگان‌ها و سازمان‌ها در این باره ورود نکرده و حتی به این «ان. جی. او» کمک نمی‌کنند
معصومه طاهری
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: هفته گذشته دومین گردهمایی بزرگ رهیافتگان و نوزدهمین یادواره شهید ادواردو آنیلی در دانشگاه تهران برگزار شد. این برنامه به همت انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی (موسسه رهیافتگان) برپا شده بود؛ مجموعه‌ای بین‌المللی که به تمام معنا مردمی است و از حمایت مالی سازمان‌ها و ارگان‌های کشور برخوردار نیست و همین عدم‌حمایت باعث پراکندگی آن در شهر‌های تهران، اصفهان، قم و مشهد شده که کار را دشوار کرده است، اما با تمام این کم وکاستی‌ها و بی‌مهری‌های مسئولان توانسته اعتماد مردم و به خصوص تازه مسلمانان با ملیت‌های مختلف را جلب کند چه آنکه بیشتر رهیافتگان حاضر در مراسم یادبود هم خارج از سازمان‌هایی همچون جامع المصطفی بودند، در واقع این مجموعه دست روی یکی از حساس‌ترین و استراتژیک‌ترین مبانی تبلیغ اسلام، یعنی تازه مسلمانان که همان نتایج تبلیغ هستند، گذاشته است. فقط شهر دوبی در امارات در سال گذشته اعلام کرد بیش از ۳ هزار تازه مسلمان در یک سال داشته است در حالی که در حرم رضوی نهایتاً ۱۰۰ مورد اعلام مسلمانی به صورت رسمی انجام می‌شود و این موضوع نشان می‌دهد جوانانی با دست خالی و بدون حمایت توانسته‌اند کار‌های نشدنی را عملیاتی کنند. در مراسم یادبود به چند تن از رهیافتگان که عمر خود را صرف تبلیغ اسلام شیعی کرده‌اند لوح و تندیسی با نام و تصویر شهید ادواردو آنیلی اهدا شد؛ تندیس‌هایی که به پاس یک عمر تلاش خودجوش برای معرفی اسلام تهیه شده بود. کونیکو یامامورا (صبا بابایی)، ملانی فرانکلین (مرضیه هاشمی)، ورونیکا ویت (مریم فاضلی) سه رهیافته‌ای بودند که از آن‌ها تقدیر به عمل آمد. مرضیه هاشمی در حاشیه مراسم با گلایه از مسئولان و سازمان‌ها گفت: «رهیافتگان در ایران جا و کسی را ندارند تا از آن‌ها حمایت شود، من باید تشکر کنم از انجمن ادواردو که با خلوص نیت در این سال‌ها برای کمک به رهیافتگان غریب قدم گذاشت و مشکلات خیلی از آن‌ها را حل کرد، اما جای سؤال دارد که چرا ارگان‌ها و سازمان‌ها در این باره ورود نمی‌کنند و حتی به این ان. جی. اوی مردمی هم کمک نمی‌کنند.».

اما این سؤال پیش می‌آید که چرا مسئولان امر در چنین امر مهمی تعلل می‌کنند؟! این مجموعه حتی یک دفتر مشخص در تهران ندارد با وجود آنکه شورای انقلاب فرهنگی به یکی از نهاد‌های مربوطه در این باره نامه داده بود، نامه دکتر عاملی آرشیو شد و از جریان افتاد، این سخنی است که مسئول روابط عمومی انجمن در رابطه با پیگیری‌ها عنوان کرد. هاشمی در ادامه عنوان کرد: سایت رهیافتگان مرجع دانش‌آموزان، دانشجویان و محققان درباره اسلام است. بسیاری از معلمان به ما پیام می‌دهند و از وجود سایت به زبان‌های مختلف تشکر می‌کنند. در سایت سیر‌های نمایشگاهی با موضوعات مختلف ارائه شده است که حسینیه‌ها و مراکز بسیج‌مداری و دانشگاه‌ها بار‌ها از آن استفاده کرده‌اند. در فضای مجازی هم سیر‌های نمایشگاهی به اشکال گوناگون منتشر شده است، با این حال سایت مشکلات فنی دارد، هزینه‌ها باعث شد تا در سه سال گذشته تحت حمایت سازمان سراج قرار گیرد، اما این سازمان ظاهراً بیشتر از نگاه دینی مباحث سیاسی را مورد توجه قرار می‌دهد، به همین دلیل با وجود مدت‌ها پیگیری درخواست اصلاحات سایت از سوی مدیریت سراج رد شده است. در این رابطه مدیر انجمن اسلامی ادواردو آنیلی گفت: ما مدت‌هاست امیدمان را از نهاد‌ها و سازمان‌های حکومتی قطع کرده‌ایم، البته این تنها مربوط به دولت نیست به طور کلی بسیاری از ارگان‌ها نگاهی کاسبکارانه در برخورد با تازه مسلمانان و تبلیغ دین دارند، همین امر باعث شده تا از سازمان‌هایی که وظیفه ذاتی‌شان حمایت لجستیکی و ساختاری از نهاد‌هایی مثل ماست به سمت کمک‌های مردمی بروند، مثلاً پیج کره‌ای رهیافته تنها پیج کره‌ای شیعی در فضای مجازی است که این خود بیانگر مظلومیت تبلیغ اسلام و تشیع است، آن هم در زمانه‌ای که فرقه‌های مختلف انحرافی به نام اسلام و تشیع به دنبال تحریف افکار عمومی نسبت به مسلمانان هستند و نیاز به کار‌های عمیق و گسترده رسانه‌ای است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار