کد خبر: 980564
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴
۷۰ درصد از سبد انرژی کشور از طریق گاز طبیعی تامین می‌شود
رئیس بهره‌برداری شرکت گاز استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۷۰ درصد از سبد انرژی کشور از طریق گاز طبیعی تامین می‌شود، گفت: در حال حاضر 2 هزار و 37 روستا و 100 درصد شهرهای استان از گاز استفاده می کنند.

خسرو آریان‌پور در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه و در جمع با شکوه نمازگزاران مصلای اعظم امام خمینی(ره) اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد از سبد انرژی کشور از طریق گاز طبیعی تامین می‌شود که قبل از انقلاب فقط ۵۱ هزار خانوار در ۵ شهر و یک روستا از گاز استفاده می‌کردند. 

وی با تاکید بر اینکه نهضت گازرسانی در سطح کشور بعد از انقلاب شروع شد، تصریح کرد: با خودکفایی بعد از انقلاب بیش از ۹۳ درصد کشور یعنی ۴۶ میلیون خانوار و یک هزار و ۱۱۰ شهر را از نعمت گاز بهره‌مند کنیم.

رئیس بهره‌برداری شرکت گاز استان با بیان اینکه گاز آسایش و رفاه می‌آورد و  اشتغال‌زایی و حفظ محیط زیست را نیز در بردارد، افزود: شرکت گاز استان جزو چهار شرکت بزرگ صنعت گاز کشور است که از سال ۶۸ با ساختار گازرسانی و فروش در گستره سه استان آذربایجان‌غربی، شرقی و اردبیل شروع کرد ولی بعد مطابق با سیاست وزارت نفت شرکت گاز استانی به صورت مستقل تشکیل یافت از این‌رو از سال ۱۳۷۹ به صورت مستقل کار خود را شروع کرده است. 

وی افزود: ۲۱ هزار و ۴۶۱ کیلومتر شبکه تغذیه در استان وجود دارد به طوریکه در حال حاضر ۲ هزار و ۳۷ روستا دارای انشعاب هستند.

آریان‌پور گفت: بهره مندی در شهرها به ۱۰۰ درصد و در روستاهای استان ۹۶ درصد است.

وی با بیان اینکه شرکت گاز برای حمایت از رونق تولید، کارهای بزرگی انجام داده است، گفت:  گازرسانی به ۵۲ شهرک و محور صنعتی و ۲هزار و ۷۰ واحد صنعتی عمده از جمله این اقدامات است. 

آریان‌پور ابراز کرد: در حال حاضر ۳۳۵ پروژه گازرسانی در استان وجود دارد که هدف از آنها گازرسانی به روستاهاست. 

وی با اشاره بر اینکه ۸۰۰ کیلومتر شبکه‌ گازرسانی در سال جاری انجام  گرفته و به ۶۱ روستا گازرسانی شده است، گفت: ۶۰۰ واحد صنعتی نزدیک رسانی شده که منجر شده تا سالانه ۵۵ میلیون لیتر در مصرف سوخت صرفه‌جویی شود. 

رئیس بهره‌برداری شرکت گاز استان خاطرنشان کرد: از آذرماه سال ۹۸ قبوض کاغذی حذف شده که این اقدام در راستای حفظ محیط زیست است. 

وی اضافه کرد: گاز با وجود اینکه رفاه و آسایش را به همراه دارد ولی اگر اصول ایمنی را در آن رعایت نکنیم با مخاطرات جدی جبران‌ناپذیر روبرو خواهیم بود.

آریان‌پور بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون نزدیک به ۱۲۳ حادثه گازی اتفاق افتاده است که تعداد زیادی مصدوم و کشته برجای گذاشت به طوریکه عمده دلیل این حوادث تاسیسات گازرسانی نیست بلکه در اثر عدم رعایت نکات ایمنی می‌باشد زیرا اکثر این اتفافات در خانه‌ها رخ داده است.

وی تاکید کرد: گازی که استفاده می‌کنیم چندین کیلومترها در اعماق دریا و با عبور از فراز و نشیب و مناطق صعب‌العبور، عبور کرده و به دست ما می‌رسد از این‌رو تقاضا داریم هموطنان صرفه‌جویی را در دستور کار قرار دهند تا بتوانیم این فصل سرما را به راحتی رد کنیم.  

رئیس بهره‌برداری شرکت گاز استان گفت: یک میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک در استان داریم که از گاز استفاده می‌کند از این‌رو اگر هر روز یک متر مکعب گاز صرفه جویی کنیم قطعا یک صرفه‌جویی قابل توجهی خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر