کد خبر: 979700
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۲
کمیته قضایی مجلس نمایندگان به سرپرستی دموکرات‌ها در نامه‌ای دو صفحه‌ای برای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور امریکا، ضرب‌الاجلی را تا ساعت ۵ عصر روز ۶ دسامبر تعیین کرده تا تمایل خود را برای حضور تیم حقوقی کاخ سفید در روند استیضاح اعلام کند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش خبرگزاری رویترز، این روند مقرراتی را برای رئیس‌جمهور تعیین می‌کند که به موجب آن می‌تواند شهودی را احضار و مدارکی را ارائه کند. «جرالد نادلر» رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان امریکا نیز همین ضرب‌الاجل را برای قانونگذاران جمهوریخواه تعیین کرده تا به او درباره افرادی که قرار است شهادت دهند و مدارکی که ارائه خواهند شد، اطلاع دهند. او همچنین برنامه‌ریزی کرده که نشستی در ۹ دسامبر برای بررسی این مسئله تشکیل شود.

انتظار می‌رود کمیته قضایی جلساتی را در روند استیضاح تشکیل دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به جلسه استماعی در روز چهار شنبه اشاره کرد که کارشناسان حقوق طی آن به شهادت درباره زمینه‌های قانون اساسی برای استیضاح بپردازند. این کمیته از ترامپ دعوت کرده که در این جلسه حاضر شود و تا ساعت ۶ بعدازظهر روز یک شنبه به او فرصت داده که درباره احتمال حضور خود یا تیم حقوقی‌اش در این جلسه اطلاع دهد.

مجلس نمایندگان می‌کوشد تا پیش از کریسمس تکلیف احتمال استیضاح ترامپ را روشن کند. در صورت استیضاح وی، سنا که در کنترل جمهوریخواهان قرار دارد، وارد عمل خواهد شد تا احتمال محکوم شدن و برکناری ترامپ را مشخص کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار