کد خبر: 960175
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۲
خراسان جنوبی ازجمله استان‌هایی به شمار می‌آید که در بسیاری از زمینه‌ها نیازمند کمک و توجه ویژه است؛ از راه‌های مواصلاتی آن گرفته تا بهداشت و درمان و تأمین آب کشاورزی و شرب و... در این میان چندی است که شهرستان بشرویه در این استان شاهد اتفاقات خوبی است.
زيبا احمدی
سرویس ایران جوان آنلاین: خراسان جنوبی ازجمله استان‌هایی به شمار می‌آید که در بسیاری از زمینه‌ها نیازمند کمک و توجه ویژه است؛ از راه‌های مواصلاتی آن گرفته تا بهداشت و درمان و تأمین آب کشاورزی و شرب و... در این میان چندی است که شهرستان بشرویه در این استان شاهد اتفاقات خوبی است. جایی که استاندار در مورد راه‌های آن گفته کمیته مردمی با دستور ویژه راه‌اندازی شده تا محور بشرویه به بجستان و بشرویه به طبس پیگیری و احداث و واردات دام از کشور افغانستان در جهت رونق دامداری و ایجاد اشتغال صورت خواهد گرفت.

در شمال غربی استان خراسان جنوبی و همسایگی شهرستان‌های طبس و فردوس، سرزمینی وجود دارد که در هر گوشه‌ای از آن جاذبه‌ای طبیعی، تاریخی و فرهنگی وجود دارد. نامی که بر این منطقه از گذشته‌های دور نهاده شده است «بشرویه» می‌باشد. با این حال بشرویه نیازمند توجهات ویژه‌ای است که حالا استاندار از آن‌ها خبر می‌دهد.

شاید اولین نیاز بشرویه حل مشکلات راه‌های مواصلاتی‌اش باشد؛ موضوعی که استاندار خراسان جنوبی با اشاره به آن‌ها می‌گوید: «در این خصوص کمیته مردمی با دستور ویژه راه‌اندازی تا محور بشرویه به بجستان و بشرویه به طبس پیگیری و احداث شود.»

محمدصادق معتمدیان با بیان اینکه طرح پرورش دام در استان اجرایی می‌شود و درصدد هستیم خراسان جنوبی را به عنوان قطب پرورش شتر در کشور مطرح کنیم، ادامه می‌دهد: «واردات دام از کشور افغانستان نیز در جهت رونق دامداری و تولید و همچنین به خاطر ایجاد اشتغال صورت خواهد گرفت.»
وی با اشاره به اینکه همه مسئولان نگاه ویژه‌ای به استان دارند، تأکید می‌کند: «امید داریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا دو ماهه آینده شاهد حضور ریاست مجلس در استان باشیم تا گوشه‌ای از پتانسیل‌های استان را به این طریق در کشور مطرح کنیم.»

رفع مشکلات بهداشتی با ساخت بیمارستان

بی‌شک اگر در هر منطقه‌ای بنا بر توسعه است باید از ظرفیت‌های ملی و وزارتخانه‌ها نیز استفاده شود و در بشرویه نیز با تعامل با وزرا جذب اعتبارات برای توسعه در دستور کار قرار گرفته است.
در همین رابطه استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه طی چند ماهه اخیر با نگاه ویژه دکتر نوبخت و سخنگوی دولت به استان اعتبارات خوبی در حوزه پروژه‌های دارای اولویت اخذ شده است، می‌گوید: «شهرستان بشرویه در چند بخش نیازمند توجه ویژه‌ای است و باید با سرعت پروژه‌های نیمه‌تمام آن را به سرانجام برسانیم.»

وی با تأکید بر اینکه با عنایت به دستور رئیس‌جمهور، استان خراسان جنوبی تا پایان دولت دوازدهم باید پیشرفت چشمگیری را داشته باشد، تصریح می‌کند: «در زمینه مشکل بهداشت و درمان و بیمارستان در حال احداث این شهرستان پیگیری خواهیم کرد تا این پروژه را با اعتبارات وزارت بهداشت و کمک خیرین به اتمام برسانیم.»
معتمدیان با اشاره به مشکل راه‌های مواصلاتی شهرستان می‌افزاید: «در این خصوص کمیته مردمی را با دستور ویژه راه‌اندازی خواهیم کرد تا راه بشرویه به بجستان و راه بشرویه به طبس را پیگیری کرده تا با احداث این راه توسعه هرچه بیشتر بشرویه را شاهد باشیم.»

وی به سهمیه ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای محرومین نیز اشاره کرده و می‌گوید: «ساخت ۱۰ هزار مسکن برای نیازمندان و افراد فاقد مسکن عملیاتی شد که این اقدام گامی بلند در راستای خانه‌دار شدن مردم می‌باشد.»
استاندار تأکید می‌کند: «باید با حضور مدیران استانی مشکلات این شهرستان را رفع کنیم. ما دبیرخانه ستاد سفر‌های استانی را جهت پیگیری مصوبات راه‌اندازی کردیم تا مطالبات مردم سریع‌تر پیگیری و حل و فصل شود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار