کد خبر: 959915
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹
جهان سالانه بیش از ۱۰ میلیارد درخت را از دست می‌دهد
در حال حاضر چهار کشور ابتکار عمل کاشت جنگل را در جهان بدست گرفتند و توفیق زیادی هم کسب کردند. تجربه آن‌ها برای ما اهمیت بالایی دارد.
علیرضا سزاوار
سرويس جامعه جوان آنلاين: نخست پاکستان که بیش از یک میلیارد درخت کاشتند. در حال حاضر ان‌ها ۷۵۰ میلیون درخت کاشته‌اند. فقط تا سال ۲۰۱۴ این مجموعه باعث ایجاد اشتغال برای ۵۰۰ هزار نفر شد.

دومین کشور جهان چین است که مساحتی معادل کشور ایرلند را درختکاری کرد. حدود ۶۰ هزار نفر در این کار مشارکت داشتند.

سومین کشور هم کشور هند است که موفق شدند ۶۶ میلیون درخت را تنها در ۱۲ ساعت در سال ۲۰۱۷ ثبت کنند! که خودش یک رکورد بود. بیش از ۱.۵ میلیون نفر در این پروژه مشارکت داشتند.

چهارمین کشور آفریقای جنوبی است. این کشور مساحت معادل ۸۰۰۰ کیلومتر را تحت عنوان پروژه «دیوار بزرگ سبزی از درخت» را جنگل کاشت. جنگلکاری در افریقا در سال‌های اخیر رشد بسیاری داشته و این قاره فعلا در این زمینه پیشتاز است.
سنگال هم در حال حاضر پروژه‌ای برای کاشت ۱۱ میلیون درخت را در دست دارد و نیجریه نیز با کاشت ۵ میلیون هکتار درخت توانسته بیش از ۲۰ هزار شغل بوجود بیاورد.

جنگلزدایی توانسته فشار بسیار زیادی ببر تغییر اقلیمی وارد کند و ما بیش از ۱۰ میلیارد درخت را سالانه در جهان از دست میدهیم. این خود نشان میدهد که فعالیت‌های جبرانی ما در مقابل انچه بسرعت در حال از دست آن هستیم چقدر اندک است.

از دست دادن جنگل‌ها یعنی کاهش سیستم جذب دی اکسید کربن تولیدی رو به افزایش، مهاجرت‌های اقلیمی گسترده که همین حالا هم دردسر سازند. چون فقط تا به امروز بیش از ۱.۵ میلیارد نفر از ساکنان زمین زندگی در پیوند با جنگل‌ها دارند.

جنگل روبی‌ها می‌تواند آسیب‌های ناشی از حوادث طبیعی و تغییرات ناگهانی آب و هوایی را نیز بشدت تحت تاثیر قرار دهد. این مجموعه ما را نسبت به حفظ آنچه بعنوان پوشش گیاهی و جنگلی در منطقه زندگی خودمان داریم مسئول‌تر میکند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار