کد خبر: 959609
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲
متخصصان تغذیه می‌گویند که سریع غذا خوردن می‌تواند تاثیر چاق‌کنندگی داشته باشد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: علاوه بر نوع مواد غذایی مصرفی، سرعت خوردن نیز می‌تواند تاثیر بسزایی بر میزان افزایش یا کاهش وزن داشته باشد.

گروهی از متخصصان علوم تغذیه در ژاپن به مطالعه روی ۱۰۸۳ فرد بزرگسال برای مدت پنج سال پرداختند. این افراد بر اساس سرعت غذا خوردن (کُند، عادی و سریع) به سه گروه تقسیم شدند. همچنین از آنان درخواست شد در شروع مطالعه به پرسش‌هایی در مورد رژیم غذایی، برنامه ورزشی و سابقه پزشکی پاسخ دهند.

هیچ یک از این افراد در آغاز آزمایش‌ها به سندرم‌های متابولیک از جمله چاقی شکمی، سطح پایین کلسترول خوب، تری‌گلیسیرید بالا، فشار خون و قند خون بالا مبتلا نبودند.

متخصصان ژاپنی مشاهده کردند که پس از گذشت پنج سال ۸۴ نفر از این افراد به سندروم متابولیک دچار شدند و سرعت غذا خوردن در ابتلای آنان به این بیماری موثر بوده است؛ بنابراین گزارش افرادی که تند و سریع غذا می‌خوردند ۸۹ درصد بیشتر از دو گروه دیگر با احتمال ابتلا به سندرم متابولیک مواجه بودند. همچنین تنها در ۲.۳ درصد از افرادی که آهسته غذا می‌خوردند این سندرم تشخیص داده شد.

این متخصصان همچنین افزودند: افرادی که سریع غذا می‌خورند نسبت به دیگران، سایز دور کمر بزرگتر و قند خون بالاتری داشته و احتمال اینکه دچار اضافه وزن شوند بیشتر است.

به گزارش نشریه تایمز آو ایندیا، به گفته متخصصان تند غذا خوردن باعث می‌شود بدن فرصتی برای ارسال سیگنالی مبنی بر احساس سیری نداشته باشد.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار