کد خبر: 959199
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
در این گزارش به مرور فیلم‌هایی از سال ۲۰۱۹ پرداختیم که مورد توجه منتقدان قرار گرفته است.
سرويس فرهنگ و هنر جوان آنلاين: منتقدان سایت سینمایی معتبر هالیوود ریپورتر، فهرست ۱۰ فیلم منتخب خود را در شش ماه اول سال ۲۰۱۹ میلادی اعلام کردند. در ادامه نگاهی به این لیست خواهیم داشت.

پرندگان گذرگاه

درام کلمبیایی «پرندگان گذرگاه» به فیلم «پدرخوانده» شباهت دارد و روایتی آهسته و پیوسته از نابودی یک خانواده بومی آمریکای مرکزی را به نمایش می‌گذارد که در دهه هفتاد میلادی در کار قاچاق بین‌المللی مواد مخدر هستند.

اسمارت بوک

اولیویا وایلد اثری جذاب با تم کمدی خنده‌دار را به صورتی خلاقانه ساخته است. فیلم «اسمارت بوک» روایت دانش‌آموزان موفق یک دبیرستان است که بینی فلدستاین و کِیتلین دِوِر در نقش دو دانش‌آموز زرنگ ایفای نقش می‌کنند. این فیلم به شبی هیجانی و خاص پیش از فارغ‌التحصیلی این دانش‌آموزان می‌پردازد و مملو از غافلگیری است.

آخرین مرد سیاه‌پوست در سانفرانسیسکو

این فیلم هنری و کاملا سرگرم‌کننده جو تالبوت داستانی غیراقتباسی از دو سیاه‌پوست طردشده است که به شهرشان سانفرانسیسکو بازمی گردند و چرخی در آن می‌زنند و تغییرات غم‌انگیز آن را می‌بینند.

سفر طولانی روز در دل شب

در این اثر مسحورکننده سینمایی به کارگردانی جوان چینی «بی گان»، رویاها، خاطرات و یک قتل حل‌نشده، تمام بخش‌های فیلم را تشکیل می‌دهند. «لو هونگ وو» به زادگاهش یعنی شهر کایلی که ۱۲ سال پیش از آن فرار کرده بود، بازمی‌گردد. طولی نمی‌کشد که خاطرات یک زن مرموز دوباره در ذهن او ظاهر می‌شود، زنی که لو عاشق اوست و هرگز نتوانسته او را فراموش کند.

غیر داستانی

کمدی غنی و ظریف «غیرداستانی» اثر الیویه آسایاس در یک انتشاراتی در پاریس روایت می‌شود. گیلام کانِت در نقش یک ویراستار است و ژولیت بینوش نقش همسر وی را ایفا می‌کند. آسایاس علاوه بر کارگردانی، نویسندگی فیلم «غیر داستانی» را برعهده دارد.

نمایش تندر رولینگ: داستانی باب دیلن

یک فیلم مستند به کارگردانی مارتین اسکورسیزی درباره تور معروف باب دیلن، ترانه‌سرا و موسیقیدان برجسته که جایزه نوبل را نیز از آن خود کرده است. این تور معروف در دهه ۷۰ میلادی اجرا شده است.

فرشته متأسف

فرشته متأسف ساخته کریستوفر اونوره کارگردان فرانسوی، درباره یک نویسنده خوب غمگین است که با ایدز دست‌وپنجه نرم می‌کند، اما این فیلم یک درام شوم درباره مرگ نیست. فیلم اثری باطراوت و قصه‌ای از عشق و دوستی را روایت می‌کند.

سوغات

«سوغات» در دهه هشتاد میلادی روایت می‌شود و درباره دختر جوانی به نام «جولیا» است که رویای صداپیشگی را در ذهن می‌پروراند و با مردی به نام «آنتونی» که فاصله سنی بسیار زیادی هم با او دارد آشنا می‌شود، اما مادر «جولیا» به عنوان چالش این رابطه وارد قصه می‌شود. تام بورک و تیلدا سووینتون نقش‌های اصلی این فیلم هستند.

داستان اسباب‌بازی ۴

پویانمایی «داستان اسباب‌بازی ۴»، درباره وودی، باز و دوستان آن‌هاست پس از آن که مالک سابق آن‌ها، اندی آن‌ها را به دختر جوان، بونی تحویل می‌دهد. این فیلم محبوب در ژانر کمدی و ماجراجویی، چهارمین نسخه از مجموعه پویانمایی‌های «داستان اسباب بازی» است و به گفته سازندگان، آخرین نسخه این مجموعه خواهد بود.

ما

«ما» فیلمی ترسناک و مهیج به کارگردانی جوردن پیل است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است، یک پدر و مادر فرزندان خود را به خانه ساحلی می‌برند تا اوقات خوب و خوشی را در آن جا سپری کنند؛ اما با آمدن عده‌ای غریبه مرموز، آرامش آن‌ها تبدیل به تنش می‌شود و... لوپیتا نیونگو پدیده بازیگری این روز‌های هالیوود نقش اصلی این فیلم و وینستون دیوک، الیزابت ماس و آنا دیوپ دیگر هنرپیشگان «ما» هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار