کد خبر: 959090
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
از سوی کارشناس مشاور گینس در ایران
استفاده از محبوبیت برنامه تلویزیونی «عصر جدید» برای مطرح کردن ادعا‌هایی درباره ثبت رکورد‌های جهانی و درج آن در کتاب رکورد‌های گینس از سوی مشاور گینس در ایران رد شد.
محمد صادقی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: برنامه «عصر جدید» به دلیل اینکه در برنامه‌های داخلی تلویزیون مشابه قبلی نداشته و از روی الگوی برنامه‌های پرطرفدار استعدادیابی مشابه‌سازی شده است، به سرعت به عنوان یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های سیما تبدیل شد.
این برنامه فرصتی برای افراد عادی جامعه فراهم کرده است که بتوانند استعداد‌ها و توانایی‌های فکری و فیزیکی خود را در معرض دید و نظر سایرین قرار دهند. با وجود استقبال از رویکرد «عصر جدید» در ارائه فضای مفرح و کشف استعداد‌های ناشناخته، این برنامه به محملی جهت ارائه ادعا‌های عجیب تبدیل شده است. از جمله این ادعا‌ها می‌توان به ثبت رکورد‌های جدید در گینس، توسط شرکت‌کنندگان «عصر جدید» اشاره کرد. اما این ادعا‌ها تا چه حد صحت دارد؟ اشکان دشمن‌زیاری، مشاور در حوزه گینس در گفت‌وگو با یک روزنامه، درباره میزان صحت این ادعا‌ها می‌گوید: «نمی‌گویم همه شرکت‌کنندگانی که در عصر جدید شرکت کردند و گفتند رکوردشان در گینس ثبت شده است، دروغ گفتند، به جز یکی از میهمانانی که در خاک امارات رکورد ثبت کرده و در ایران آن رکورد ثبت نشده است، بقیه موارد صحیح نیست. طبق قانون گینس، هرکس در کشوری رکوردی ثبت کند به نام آن کشور ثبت می‌شود. همه کسانی که در عصر جدید گفتند رکورددار جهانی هستیم، سندی در گینس ثبت نکرده‌اند. تنها مرجعی که ثبت رکورد‌های جهانی را انجام می‌دهد و همه کشور‌ها قبولش دارند، شرکت گینس است که خصوصی است و سازوکار خودش را دارد و همه دنیا قبولش دارند.»
دشمن‌زیاری با اشاره به اجرا‌های برنامه «عصر جدید» ادامه می‌دهد: «در چندین مورد خانم یا آقایی آمدند و ادعا کردند می‌خواهم رکورد گینس را بزنم، همه تشویق کردند و دست زدند و وقتی آن اجرا از یک عددی گذشت، رکورد زده شد، حال آنکه واقعاً این طور نبود و کسی که ادعا می‌کرد در اصل رکورد خودش را که قبلاً زده بود، شکست، در صورتی که می‌شود همه این‌ها را با استعلام پیگیری کرد. اسم کسی را نمی‌آورم، اما می‌دانم شما منظور من را متوجه می‌شوید و طوری وانمود می‌کنید که برای خواننده هم قابل درک باشد. خیلی جا‌ها در فضای مجازی این را عنوان کردم و گفتند من با آن‌ها دشمنی یا حسادت دارم، گفتم من دلیلی بر حسادت نمی‌بینم، فقط می‌خواهم مردم را آگاه کنم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار