کد خبر: 958829
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۷
دبیر شورای عالی امنیت ملی خبر داد
دبیر شورای عالی امنیت ملی از کشف و نابودی یکی از پیچیده‌ترین شبکه‌های جاسوسی سایبری سازمان سیا از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی ایران خبر داد و گفت: با کشف این شبکه بخش مهمی از ظرفیت‌های عملیاتی سیا در کشور‌های هدف امریکا کاملاً نابود شد.
سرویس سیاست جوان آنلاین: به گزارش ایرنا، امیر دریابان «علی شمخانی» در آستانه سفر به روسیه برای حضور و سخنرانی در دهمین اجلاس بین‌المللی نمایندگان عالی امور امنیتی کشور‌های جهان در خصوص رویکرد ایران در قبال اظهارات اخیر جان‌بولتون و اعتراف وی به انجام عملیات سایبری از سوی امریکا علیه کشور‌های دیگر به‌ویژه روسیه این مطلب را بیان کرد. وی افزود: بخش مهمی از ظرفیت‌های عملیاتی سیا در کشور‌های هدف امریکا با کشف این شبکه از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی ایران کاملاً نابود شد.
این مقام عالی رتبه اظهار داشت: حمله سایبری علیه کشور‌ها روی دیگر حمله نظامی است که امریکا به صورت غیرقانونی و برخلاف موازین حقوقی و حتی ادبیات و سیاست‌های امنیتی خود، به آن مبادرت می‌کند و باید پاسخگوی این اقدام خود در مجامع بین‌المللی باشد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: در نهمین اجلاس بین‌المللی نمایندگان عالی امور امنیتی کشور‌های جهان که سال گذشته در روسیه برگزار شد یکی از اصلی‌ترین موضوعات مورد بحث تهدیدات سایبری و کارکرد آن در توسعه تروریسم و همچنین نحوه همکاری و مشارکت کشور‌ها برای مقابله با آن بود.

اظهارات بولتون اذعان به تروریسم دولتی بود
شمخانی عنوان کرد: اظهارات اخیر بولتون که به نوعی اذعان به تروریسم دولتی است در دهمین اجلاس که فردا برگزار می‌گردد بازتاب خواهد داشت. وی خاطرنشان کرد: هرچند اظهار این موارد موضوع جدیدی است، اما تهاجمات سایبری امریکا به کشور‌های دیگر سابقه طولانی داشته و امریکایی‌ها به صورت مستمر این اقدامات را در کنار جنگ اقتصادی و اطلاعاتی علیه ایران و بسیاری از کشور‌های دیگر دنبال می‌کنند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: ما نیز از طریق همکاری و تماس‌های نزدیک با شرکای‌مان این تهدیدات را به صورت مستمر بررسی و رصد می‌کنیم و تمهیدات دفاعی مطمئنی را در قبال آن فعال کرده‌ایم.
شمخانی افزود: نکته‌ای که جا دارد در این بخش به آن اشاره کنم، فاصله معنی‌دار میان توان ادعایی و قابلیت‌های واقعی امریکا در حوزه‌های سایبری، نظامی و امنیتی است. وی افزود: امریکایی‌ها علاقه‌مند هستند با هدف ارعاب و لطمه زدن به اراده کشور‌ها برای مقاومت در برابر خوی تجاوزگری این کشور، منطق تخیلی فیلم‌های هالیوودی را به عنوان واقعیت به افکار عمومی منتقل کنند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: با توجه به همکاری جاری میان ایران و بسیاری از کشور‌های جهان در قالب ایجاد «شبکه ضد‌جاسوسی بین‌المللی» علیه امریکا، ما اطلاعات شبکه کشف شده را که در چند کشور دیگر نیز فعال بود در اختیار شرکای‌مان قرار دادیم که منجر به شناسایی و فروپاشی شبکه افسران اطلاعاتی سیا و دستگیری تعدادی از جاسوسان و مجازات آن‌ها در کشور‌های مختلف شد.
شمخانی اظهار داشت: امریکایی‌ها با اعتراف به پیروزی ایران، این اقدام ایران را «شکست مفتضحانه اطلاعاتی» نامگذاری کردند. مستندات این پروژه نیز تماماً موجود است. دبیر شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد: مستندات قابل انتشار این عملیات گسترده و کم‌سابقه به‌زودی در اختیار رسانه‌های گروهی قرار می‌گیرد.

جنایات امریکا از حافظه تاریخی ملت ایران پاک نمی‌شود
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: رفتار‌های هنجارشکن امریکا در نقض معاهدات بین‌المللی که نمونه‌های آن را در خروج این کشور از برجام و معاهدات خلع سلاح، مسئله قدس، به رسمیت شناختن اشغال جولان و همچنین مسئله حضور نظامی ناامن‌کننده امریکا در آبراه‌های مهم بین‌الملل می‌توان مشاهده کرد به یکی از دغدعه‌های مهم جامعه جهانی تبدیل شده است.
شمخانی با تأکید بر مواضع اصولی ایران در خصوص ضرورت پایان دادن به حضور نظامی امریکا در مناطق مختلف به عنوان اصلی‌ترین عامل ایجاد بحران و ناامنی گفت: تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد که حضور نظامی امریکا در مناطق مختلف جهان به ویژه در خلیج فارس برای همه کشور‌های حاشیه تهدید محسوب می‌شود.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اقدام جنایتکارانه ناو امریکایی وینسنس در سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران و اعطای نشان افتخار به فرمانده این ناو گفت: این جنایت آشکار که از ثمرات نامیمون حضور نظامی امریکا در منطقه است موضوعی نیست که به راحتی از حافظه تاریخی مردم جهان پاک شود.
این مقام مسئول بر نقش تعیین‌کننده ایران به عنوان ضامن حفظ امنیت در خلیج فارس و تنگه هرمز و ابتکارات متعددی که برای همکاری با کشور‌های همسایه در زمینه کاهش تنش ارائه شده است تأکید کرد و افزود: امریکا همواره با بهانه‌های واهی و اقدامات مشکوک، روند گفت‌وگو و همکاری منطقه‌ای را با اخلال روبه‌رو کرده و موجب ایجاد شکاف در روابط کشور‌های منطقه شده است.
شمخانی گفت: امریکایی‌ها با طرح مباحث ایران هراسانه در تلاش هستند سلاح‌های بیشتری به برخی کشور‌های منطقه بفروشند که این اقدام به تنهایی می‌تواند یکی از اصلی‌ترین عوامل ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار