کد خبر: 958340
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
اجاره‌بها چقدر بالا می‌رود؟
آمار رسمی حکایت از آن دارد که اجاره‌بها در تهران ۲۳ درصد و در کل کشور ۲۰ درصد نسبت به اردیبهشت سال قبل افزایش داشته است.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: در همین رابطه محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی (یکشنبه ۱۹ خرداد) مهمان نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود و او در این نشست از راه‌اندازی موسسات اجاره‌داری که بازار را ساماندهی کند، خبر داد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در پاسخ به این پرسش که متوسط قیمت اجاره‌بها در تهران چه میزان است؟ گفت: درباره اجاره‌بهای مسکن نرخی را تعریف نمی‌کنیم؛ به عنوان مثال اگر به عنوان نماینده اتحادیه املاک قیمت اجاره‌بها را پنج درصد تعیین کنیم می‌گویند متولی این بخش نرخ اجاره‌بها را پنج درصد اعلام کرده و بنابراین ما حق داریم که قیمت اجاره‌بها را ۱۵ درصد تعریف کنیم. تجربه نشان داده ما هرگاه قیمت اجاره‌بها را ۱۵ درصد اعلام کردیم قیمت‌ها از این نرخ اعلام شده بیشتر شده است.
مصطفی قلی خسروی افزود: قیمت اجاره‌بهای مسکن به میزان منطقه، نوع ساخت و ساز و امکانات بستگی دارد. برخی دستگاه‌های دولتی میانگین قیمت خانه را ۱۱ میلیون تومان برآورد کرده‌اند، در این شریط اعلام چنین رقم‌هایی منجر به سوبرداشت می‌شود.

او اظهار کرد: در حالی برخی کارشناسان معتقدند که قیمت اجاره‌بها ۱۱ میلیون تومان است که هنوز در مناطق تهران هر متر خانه به قیمت چهار تا هفت میلیون تومان یافت می‌شود. همین ارائه قیمت‌ها باعث تشدید قیمت‌ها می‌شود. در کل معتقدیم که چنانچه قیمت مسکن ۱۰۵ درصد افزایش یافته قطعا قیمت اجاره به این میزان افزایش نخواهد یافت.

قلی خسروی در ادامه گفت: مالکین هیچ‌گاه قیمت اجاره مسکن را به طور هیجانی افزایش نمی‌دهند؛ چرا که افزایش هیجانی قیمت‌ها منجر به خالی ماندن خانه‌ها می‌شود. مالکان قشر متوسط هیچ گاه خانه‌ها را خالی نگه نمی‌دارند و آن برخی شرکت‌های بخش‌خصوصی یا بانک‌ها هستند که بنا به دلایلی برخی از واحد‌های مسکونی را بدون اجاره نگه داشته‌اند.
رئیس اتحادیه املاک تهران با اشاره به ثبات قیمت مسکن اظهار کرد: در سال ۹۱ به یک‌باره قیمت دلار سه برابر شد؛ این در حالی است که سال ۹۲ قیمت این کالای سرمایه‌ای به یک باره متوقف شد. درحال حاضر با تلاش مسئولان و وعده وزیر راه و شهرسازی مبنی بر ساخت ۴۰۰ هزار دستگاه آپارتمان و ارائه تسهیلات وضعیت قیمت مسکن در سال ۹۸ ثابت باقی می‌ماند.
 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
0
0
جشم روحانی و لاریجانی مجلس روشن
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار