کد خبر: 958286
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۹
رسول سنائی‌راد
نظام استکباری و در رأس آن امریکای جنایتکار، سیاست‌های سلطه‌جویانه استیلا و هژمون خود را با تکیه بر فشار، تهدید و ارعاب پیش برده و در سایه برخورداری از توان بالای نظامی، سرمایه و نفوذ رسانه‌ای با ایجاد دوگانه کذایی جنگ یا سازش، اهداف کثیف خود را بر سایر ملت‌ها تحمیل می‌کند.
البته این منطق و رویه ظالمانه را متحدان و نوچه‌ها یا قدرت‌های پیرامونی نظام استکبار مثل رژیم صهیونیستی و اخیراً برخی تازه به دوران رسیده‌های عربی نیز دنبال کرده و برای پیشبرد آن از تروریسم و توحش نیز بهره می‌گیرند و یا به رقص با گرگ‌هایی، چون ترامپ و پذیرش بدنامی و اهانت‌هایی سخیف مثل «گاو شیرده» از جانب او، قدرت عاریتی را برای ارعاب جوامع هدف با همه هزینه‌ها به قرض می‌گیرند.
اما در برابر این رویه ظالمانه، ایران اسلامی با الهام از مکتب امام خمینی (ره) و با هدایت و راهبری امام خامنه‌ای، مقاومت را پیشه ساخته که نه‌تن‌ها تاکنون راهبرد‌ها و سیاست‌های دشمنانش را خنثی ساخته بلکه الهام‌بخش جوامع و ملت‌های مظلومی بوده که برای حفظ شرف و عزت خود به مقاومت تکیه کرده‌اند.
مقاومت در لبنان نه‌تن‌ها تیغ تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی را کند ساخته و اشغالگران صهیونیست را مجبور به عقب‌نشینی از سرزمین‌های اشغالی به آن سوی مرز‌ها ساخته بلکه با تغییر در معادله قدرت و موازنه وحشت به سطح بالایی از بازدارندگی رسیده که خطر حمله نظامی صهیونیست‌ها را به شدت کاهش داده وبرای حزب‌الله در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نیز مولد عزت و قدرت بوده است.
مقاومت در بین گروه‌های فلسطینی منجر به زمین‌گیر شدن صهیونیست‌ها، خروج از غزه و کشیدن دیوار‌های بلند بتنی پیرامون محلات و شهرک‌های صهیونیست‌نشین و التماس برای مذاکره با گروه‌های مقاومت پس از چند شکست نظامی شده و امروز موازنه جدیدی از قدرت و وحشت رقم زده که فراتر از تصور صهیونیست‌ها و اربابان آن‌ها است.
مقاومت در برابر تروریست‌های تکفیری در سوریه و عراق نه‌تن‌ها به شکست تروریست‌ها منتهی شد، بلکه به شکل‌گیری ظرفیت و توان بالای نظامی و سیاسی و اعتماد به نفس انجامیده که کوچ اجباری باقیمانده تروریست‌ها از این مناطق و تلاش حامیان دیروز این عناصر خبیث برای نزدیک شدن به دولت‌های عراق و سوریه را نیز موجب شده است. در یمن هم مقاومت نه‌تن‌ها کشور را از اشغال متجاوزان نجات داده، بلکه سطحی از توان نظامی، انسجام اجتماعی و سیاسی را پدید آورده که حامیان ائتلاف متجاوز را به پشیمانی از این حمایت و تلاش برای خروج از این باتلاق وادار ساخته است.
حال در مواجهه با راهبرد تهدید و فشار مستأجران کاخ سفید که در ذیل آن تحمیل سازش و مذاکره را دنبال می‌کنند تا ضمن تضمین پیروزی در انتخابات آینده و جبران ناکامی‌ها در منطقه غرب آسیا، مؤلفه‌های قدرت راهبردی ایران اسلامی را به چالش بکشانند، «مقاومت فعال» تنها راهبرد اجتناب‌ناپذیر برای رهایی از شرارت ترامپ و تیم همکار او به حساب می‌آید.
به‌کارگیری راهبرد مقاومت فعال است که روند تهدید و استفاده از شبح جنگ را متوقف و سران کاخ سفید را مجبور به التماس برای مذاکره و جست‌وجوی میانجی برای مذاکره کرده است. در واقع با نگاه به منطق مقاومت هم اتحاد و انسجام و صدای واحد در داخل رقم خورد و هم دشمن وادار به تجدید در محاسبات و نگاه به هزینه‌های قطعی و احتمالی هرگونه اشتباه راهبردی در مواجهه با ایران اسلامی و تغییر در رویه زورگویانه و متکی به قدرت عریان و سخت خود شد.
همین مقاومت فعال که فکر هرگونه تهاجم نظامی را از دشمن سلب و او را مجبور به اتخاذ ژست و لحن نرم و پس گرفتن تمامی شروط قبلی برای مذاکره کرده او را قادر به فهم این واقعیت مهم نیز خواهد کرد که تداوم تهدید و فشار برای تحمیل سازش نیز بی‌فایده است. چراکه عقلانیت پشتیبان مقاومت، نافی هزینه‌های سنگین سازش بوده و در پیوند با شرف و غیرت دینی و ملی ایرانیان، پایه‌ای از استحکام و اقتدار برای این مقاومت فراهم می‌سازد که همراه با بردباری و تاب‌آوری، عبور از این مرحله از فشار‌ها و مجال برای پوشش خلأ‌ها و ضعف‌ها ممکن ساخته و ویترین شکست‌های زنجیره‌ای دشمن را دیدنی‌تر خواهد کرد.
گرچه دشمن و برخی عناصر مرعوب سعی در ارائه تصویری کذایی از اجتناب‌ناپذیر بودن جنگ یا سازش داشته و حتی پس از عقب‌نشینی سران کاخ سفید از جنگ‌طلبی مذاکره را که در ذیل ادامه فشار اقتصادی همان سازش است، بزک عقلانی می‌کنند، هم شرف ملی و هم مصالح و منافع ما ایجاب می‌نماید با اتخاذ مقاومت فعال و اجتناب از پاداش دادن به دشمن با انجام مذاکره، او را از اتخاذ و ادامه رویه ظالمانه‌اش در استفاده از فشار و تحریم پشیمان و به تصحیح محاسبات متوهمانه‌اش وادار سازیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار