کد خبر: 958045
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱
رحمانی فضلی:
وزیر کشور با اشاره به اینکه قیمت ارز در ۱۰ روز گذشته روندی کاهشی داشته است، گفت: اکنون که ارز روند کاهشی دارد به همان نسبت قیمت کالا‌ها باید کاهش یابند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: عبدالرضا رحمانی فضلی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره اینکه جلسات «ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور» به طور مرتب برگزار می‌شود، افزود: امروز هم جلسه ستاد اطلاع‌رسانی اقتصادی با حضور همه دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های مرتبط برگزار و طبق معمول در این جلسه گزارشات هفتگی از عملکرد حوزه‌های اقتصادی و اجرایی ارائه شد. باتوجه به پیشنهادات اعضای ستاد، عمدتاً کار ستاد این خواهد بود که به صورت پیشگیرانه با مسائل برخورد کنیم.

رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با تاکید بر اینکه مصوبات این ستاد به استحضار سران قوا می‌رسد و در آنجا نسبت به حل معضلات و مشکلات اقدام می‌شود، اضافه کرد: اگر احساس می‌شود در حوزه‌ای اقتصادی مشکلاتی وجود دارد که در آینده در تولید و قیمت‌ها اثر منفی داشته باشند، آن مشکلات و احتمالات مطرح، بررسی و در مورد آن‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه بعضی از دستگاه‌ها مانند قوه قضائیه با توجه به نوع تعامل و همکاری آن‌ها با رسانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی عملکرد خوبی داشته‌اند، اظهار کرد: به دلیل این نوع از عملکرد و همکاری دستگاه‌های مرتبط، روند هماهنگی سیاست‌های ما در اجرا بسیار مناسب شده است. بر همین اساس گزارشی از روند هماهنگی سیاست‌های اجرایی با ائمه جمعه سراسر کشور ارائه شد که بسیار خوب و امیدوارکننده بود.

وزیر کشور ادامه داد: گزارشات بسیار خوبی در خصوص اقدامات دستگاه‌های اجرایی در جهت تشویق تولید، مقاومت مردم و در جهت جلوگیری از برخی سیاه نمایی‌ها ارائه شد، که جای تشکر دارد. همچنین در این جلسه مباحث جلسه قبل و نحوه اطلاع رسانی برخی رسانه‌ها مطرح شد.

رحمانی فضلی با یادآوری این نکته که طبق گزارشی که هر هفته وزرات صمت در این ستاد ارائه می‌دهد، قیمت حدود ۶۰ قلم کالا پیگیری و رصد می‌شود، تاکید کرد: در جلسه قبل برخی رسانه‌ها به نقل اینجانب از کاهش ۵۰ درصدی کالا‌ها گزارش داده بودند که این خبر درست منتقل نشده بود. صحیح آن به این صورت است که از آن ۶۰ قلم کالا، ۵۰ درصد روندی کاهشی، بین ۵ تا ۱۰ درصد داشته است. ۴۰ درصد ثبات و ۱۰ درصد نیز افزایش قیمت گزارش شده است. باید توجه شود که تمام این درصد‌ها مربوط به ۶۰ قلم کالایی است که رصد می‌شوند.

رئیس ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی را موظف کردیم سخنان واحد خود را در اختیار رسانه‌ها قرار دهند، ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی با حضور فعال خود در عرصه اطلاع رسانی از انتشار اعداد و ارقام غیر واقعی جلوگیری کنند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: در حوزه مسکن رسانه‌هایی با نیت فضا سازی و بازارسازی‌های کاذب موجب افزایش قیمت فروش و اجاره شده بودند، با تصمیم قوه قضائیه با حدود ۱۰ سایت غیر مجاز که به این کار مشغول بودند برخورد مناسب و متناسب صورت گرفت. طبق گزارشات فضای رسانه‌ای در این حوزه آرام‌تر شده و قیمت درحوزه مسکن روند کاهشی داشته است. اتفاقی مشابه مسکن در حوزه خودرو هم افتاده بود، با برخوردی که با سایت‌ها و عوامل افزایش قیمت خودرو شد در آن قسمت هم با شرایط ارامی مواجه هستیم. در حال حاضر فضای اطلاع رسانی و رسانه‌ای کالا در حوزه‌های ارز، سکه، مسکن و خودرو کاملاً مدیریت شده است و دستگاه‌های اجرایی مرتبط موطف هستند دائماً رصد کنند و اطلاعات درست را به مردم بدهند.

وی افزود: گزارشی از افزایش قیمت برخی کالا‌ها از ستاد تنظیم بازار داشتیم مبنی بر اینکه برخی از اقلام لبنی تا حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است که در ستاد، ریز اجزا تشکیل دهنده قیمت آن کالا‌ها بررسی و مقرر شد نظارت دقیقی صورت پذیرد که باعث افزایش‌های کاذب و غیر رسمی نشود، این موضوع را اصناف و وزارت صمت پی گیری می‌کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه جلسات این ستاد به صورت هفتگی تشکیل می‌شود، اظهار کرد: در اینجا موضوعات مرتبط رصد، تحلیل و مناسب با فضای رصد شده وتحلیل شده، دستگاه‌های اجرایی اقدامات مناسب و لازم را انجام می‌دهند.

وی در پاسخ به این پرسش که در راستای واقعی شدن قیمت‌ها چه اقداماتی انجام داده‌اید؟ گفت: برخی قیمت‌ها به صورت کاذب افزایش داشته‌اند و رقم کاهشی کم بوده است. مقرر شد دستگاه‌های مرتبط، این موضوع را در دستور کار خود قرار داده و تلاش کنند ثبات قیمت‌ها اتفاق بیافتد.

رحمانی فضلی گفت: در حال حاضر یکی از عوامل و عناصر مهم در افزایش قیمت‌ها، به ظاهر مرتبط با قیمت ارز بوده است، لذا همانگونه که هنگام افزایش قیمت ارز کالا گران می‌شد، اکنون که ارز روند کاهشی دارد به همان نسبت کالا‌ها باید کاهش یابند. با توجه به روند کاهشی قیمت ارز در ده روز گذشته امیدواریم دستگاه‌های مرتبط با موضوعات و کالا‌های مختلف به این موضوع توجه و آن را کنترل کنند، مقرر شد این موضوع هم بررسی و در جلسات بعد گزارش آن ارائه شود.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار