کد خبر: 957872
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۱
اظهارات عجیب رضا اردکانیان، وزیر نیرو در فضای مجازی با کلی بازنشر و نقد مواجه شد که مهم‌ترین دلیل آن قیاس چینی‌ها و مردم ایران بود. برخی از کاربران این اظهارات را نتیجه زندگی مجردی و توصیفات خانواده ایشان از خارج عنوان کردند.
سرویس اقتصاد جوان آنلاین: به گزارش «جوان»، رضا اردکانیان، وزیر نیرو، در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا با انتقاد از زیاد بودن مصرف انرژی در ایران گفته‌است: «علت اینکه تحریم شدیم همین بد عادتی در مصرف است، تحریم‌کنندگان فهمیده‌اند نقطه ضعف ما؛ مصرف است. ما جامعه‌ای مصرفی هستیم؛ چرا چین اینگونه تحریم نمی‌شود؟ چون با یک وعده غذا هم رفع گرسنگی می‌کنند.»
وی گفته بود: ۴۰ سال فرصت داشته‌ایم خودمان را از شیر نفت جدا کنیم و نکردیم، آن‌ها نقطه ضعف ما را فهمیده‌اند و دائم از همان ناحیه فشار وارد می‌کنند. چون بیشتر از متوسط کشور‌های صنعتی و توسعه‌یافته غذا می‌خوریم، بیشتر می‌پوشیم و سرانه مسکونی بالاتری داریم، در مقابل احساس رضایتمندی و خوشبختی‌مان هم یک صدم است، باید چارچوب‌های ذهنی را اصلاح کنیم. رضا اردکانیان در ارتباط ویدئو کنفرانسی با مدیران عامل برق منطقه‌ای و توزیع برق استان‌های کشور، در حضور مدیران ارشد توانیر و صنعت برق ادامه داد: در این سال حساسیت بیشتری راجع به عرصه پایدار انرژی وجود دارد؛ چراکه از یک سو با افزایش دما به عنوان یک عامل تشدیدکننده و از سوی دیگر با خوش‌خیالی ترسالی ناشی از بارندگی‌ها مواجه هستیم. وزیر نیرو خطاب به مدیران صنعت برق افزود: خاموشی صفر و نهادینه کردن عادت مناسب‌تر مصرف، دو مقوله‌ای است که باید امسال روی آن تمرکز شود. اردکانیان با بیان اینکه ما هر اندازه بتوانیم مصرف را مدیریت کرده در بخش‌های عمرانی هزینه کنیم موفق‌تر خواهیم بود، از مدیران صنعت برق خواست در این رابطه حضور پررنگ‌تری در عرصه‌های افکار عمومی در استان‌ها داشته باشند.
وزیر نیرو افزود: مدیری که دغدغه چگونگی مصرف، اصلی‌ترین منبع تجدیدناپذیر در اختیار خود یعنی «وقت» را نداشته باشد، نمی‌تواند برنامه مدیریت مصرف آب و انرژی را تدوین، تصویب و اجرا کند. وی افزود: بد مصرفی را باید اصلاح کرد و در فرآیند اصلاح این بد مصرفی، وزارت نیرو نقش بسیار مهمی دارد.
اردکانیان با بیان اینکه همانطور که برای همه منابع در اختیارمان وقت می‌گذاریم باید برای زمان هم برنامه‌ریزی داشته باشیم، افزود: مدیریت زمان، مهم‌ترین موضوع در برنامه ۰۹۸ است و باور ماست که برگشت ناپذیری و نهادینه‌شدن سیاست‌ها را مشخص می‌کند. وی امسال را همچون سال‌های چهار دهه گذشته سال مهمی دانست و افزود: مردادماه سال گذشته چارچوب کلی برنامه ۹۸ را با این فرض که سال آبی مشابهی در پیش است تنظیم کردیم، به این معنی که در سال ۹۸ نباید خاموشی داشته باشیم.
وزیر نیرو به قدردانی رئیس‌جمهور از صنعت برق کشور اشاره کرد و گفت: تابستان امسال زیر ذره‌بین هستیم و باید پاسدار نگاه مثبت مردم و دولت باشیم، بر همین اساس به لحاظ ساختاری و ادبیات باید مدیریت مصرف را اصلاح کنیم.
گفتنی است این ویدئو کنفرانس به مناسبت رونمایی از طرح ملی قبض سبز و آغاز فرایند حذف قبوض کاغذی در سراسر کشور برگزار شده بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار