کد خبر: 957840
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵
املاکی‌ها برای کسب درآمد راه‌های تازه‌ای پیدا کرده‌اند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: قیمت مسکن حدود یک سال و نیم است که با روند صعودی چشمگیری همراه شده و این افزایش قیمت در تمام مناطق تهران کم و بیش دیده می‌شود.

افزایش قیمت مسکن و پایین آمدن قدرت خرید از یک سو و کمبود واحد‌های آپارتمانی با قیمت مناسب از سوی دیگر باعث شده تا معاملات مسکن در چند ماه اخیر با روند کاهشی روبرو شود.

در این بین یکی از صنوفی که به واسطه کاهش معاملات متضرر می‌شوند مشاورین املاک هستند که با توجه به تعداد زیاد آن‌ها در سطح شهر ممکن است در ماه تعداد معاملات کمی را به سرانجام برسانند.

از این رو مشاورین املاکی با ترفند‌هایی توانسته‌اند بدون اینکه معاملات را به مراحل نهایی برسانند حق و زحمه خود را دریافت کنند که این مورد مشکلاتی را برای خریداران و همچنین فروشندگان ایجاد می‌کند.

یکی از ترفند‌هایی که برای جوش دادن معاملات از سوی مشاور املاکی‌ها در نشست بین خریدار و فروشنده مطرح می‌شود بحث دریافت بیعانه برای انجام معاملات است که ممکن است این مورد را از مشاور املاکی‌ها شنیده باشید.

این موضوع در آشفته بازار مسکن در مدت اخیر بیشتر از سوی مشاورین املاک‌ها مطرح می‌شود و شاید دلیل آن نوسان بالای قیمت‌ها باشد.

این روز‌ها مشاورین املاک با هر ترفندی که شده خریدار و فروشنده را به میز معامله می‌کشانند و با عنوان این موضوع که می‌توانند مبایعه نامه را امضا کنند و اگرشرایطشان جور نبود بدون هیچ هزینه‌ای فسخ قرارداد را انجام دهند بیعانه‌ای از خریدار ملک طلب می‌کنند و به قول خودشان یک مبایعه نامه شرطی را به امضای خریدار و فروشنده می‌رسانند.

اما موضوع به همین جا ختم نمی‌شود و، چون تمام حرف‌ها بدون ثبت شدن در مبایعه نامه مطرح شده و خریدار و فروشنده صرفاً با اطمینان کردن به مشاور املاک مبایعه نامه را امضا کرده‌اند مشکلاتی را به بار می‌آورد.

حال اگر خریدار ملک روز بعد برای تعیین تکلیف خرید خود به مشاور املاک مراجعه کند و از جور نبودن شرایطش خبر دهد اینجاست که با حرف‌های تازه‌ای روبرو می‌شود و، چون تمام حرف‌های مطرح شده در نشست بدون ثبت در مبایعه نامه بوده دست خریدار و فروشنده به جایی بند نیست.

این درحالی است که خریدار با اطمینان از موضوع فسخ بدون ضرر و زیان و ترس از افزایش قیمت ملک یا منصرف شدن خریدار مبایعه نامه را امضا کرده است و از هدف مشاور املاک در این موضوع بی خبر بوده است.

در این معامله فروشنده نیز بدون اطلاع از هدف مشاور املاک مبایعه نامه را امضا کرده و در صورت دریافت پول ملک در روز‌های آینده معامله را تمام شده می‌داند و به گفته مشاور املاک اگر پولی از خریدار به حسابش واریز نشد به این معناست که شرایط خریدار جور نشده و معامله بدون دریافت ضرور زیان فسخ است.

با این حال در این معامله خریدار ملک بدون هیچ اطلاع از پرداخت حق کمیسیون باید حق و حقوق مشاور املاک را پرداخت کند و این درحالی است که قبل از امضای مبایعه نامه حرفی از پرداخت این هزینه به میان نیامده است.

در این بین بیعانه‌ای که برای جاری شدن معامله از خریدار دریافت شده و قرار بود در زمان فسخ قرار داد به خریدار برگردانده شود به جیب مشاور املاک رفته و دست خریدار به جایی بند نیست.

از طرفی فروشنده نیز بدون اطلاع از حواشی پیش آمده بین خریدار و مشاور املاک برای فروش ملک خود اقدام می‌کند.

با این تفاسیر خریدار به دلیل تجربه کم در این بازار اسیر بازی جدید املاکی‌ها می‌شود و بدون نهایی شدن معامله باید هزینه‌ای مازاد پرداخت کند که در این بین نظارت بیشتر می‌تواند از وقوع چنین مسائلی جلوگیری کند.
منبع: میزان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
حسن دهقانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
0
2
من املاک هستم، از شما بعید است که کار تعداد محدودی از همکاران را به همه تعمیم دهید
امير
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
0
0
متاسفانه بخاطر جذب مخاطب اقدام به بدبيني مردم خوب به صنف املاك مي نمايند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
0
0
شما عزيزيد ولي در ميان شما هستند كسانيكه.......
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار