کد خبر: 957301
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۶
دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس گفت که محور مقاومت با همه توان در مقابل توطئه علیه فلسطین خواهد ایستاد. نصرالله با بیان اینکه جنگ علیه ایران به مثابه از بین رفتن نیرو‌ها و منافع امریکا در منطقه است، گفت که «عربستان و صهیونیسم تاوان آن را پس خواهند داد.»
سرویس بین الملل جوان آنلاین: سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان جمعه شب به مناسبت روز جهانی قدس، درباره مسائل فلسطین و تحولات منطقه سخنرانی کرد. به گزارش شبکه المنار، سیدحسن نصرالله در ابتدای سخنان خود به مسئله روز قدس اشاره کرد و گفت: «از زمان اعلام روز جهانی قدس توسط امام خمینی (ره) نه‌تن‌ها تلاش‌های دشمن برای فراموش شدن این روز با شکست مواجه شد، بلکه همبستگی ملت‌های منطقه و جهان با فلسطینیان سال به سال بیشتر شده است». نصرالله با اشاره به تلاش امریکا برای رونمایی و اجرای معامله قرن تأکید کرد: «تکلیف کنونی ما نابودی معامله قرن است. این معامله یک معامله باطل بوده و تضییع حقوق فلسطینیان و امت اسلامی را به دنبال خواهد داشت و محور مقاومت در برابر تحقق طرح معامله قرن خواهد ایستاد.»
ایران قدرت اول منطقه
نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات منطقه و تنش‌ها بین ایران و امریکا پرداخت و به صراحت نسبت به عواقب ماجراجویی‌های واشنگتن و عمالش در منطقه هشدار داد. دبیرکل حزب‌الله با اشاره به آتش‌افروزی‌های مقامات امریکا و صهیونیستی علیه ایران گفت: «امروز شاهد آن هستیم که جان بولتون، نتانیاهو و برخی از رژیم‌های حاشیه خلیج فارس بر طبل جنگ با ایران می‌کوبند. اما با این حال، جنگی علیه ایران اتفاق نخواهد افتاد چراکه ایران یک کشور بسیار قوی و قدرتمند است. اگر ایران ضعیف بود، سال‌ها پیش امریکا علیه این کشور جنگ راه می‌انداخت». نصرالله با بیان اینکه در صورت وقوع درگیری، کل منطقه از آن متضرر خواهد شد، گفت: «اگر جنگی علیه ایران رخ دهد، این بدان معناست که تمامی منافع و نیرو‌های امریکایی در منطقه از بین می‌روند و تمامی توطئه‌چینان و در رأس آن‌ها عربستان و اسرائیل، تاوان سختی پس خواهند داد». نصرالله با تأکید بر توانمندی‌های ایران گفت: «ایران قدرت اول و عظیم منطقه است و کسانی هستند که می‌گویند قدرت اول منطقه، اول عربستان سعودی است، ولی ترامپ می‌گوید اگر هواپیما‌های سعودی بدون حمایت ما بلند شوند، نمی‌توانند بر زمین بنشینند.»
سیدحسن نصرالله در ادامه افزود: «اگر جنگ علیه ایران رخ دهد، ترامپ انتخابات ریاست جمهوری را واگذار خواهد کرد. ترامپ منفعت خود را در ایران‌هراسی در میان کشور‌های منطقه می‌بیند تا بدین ترتیب از آن‌ها پول بیشتری بگیرد». این اظهارات در حالی است که پس از جنگ‌افروزی مقامات امریکایی علیه ایران در هفته‌های اخیر، دولت امریکا هفته گذشته مدعی شد که به بهانه مقابله با تهدیدات ایران ۸ میلیارد دلار سلاح به عربستان سعودی و امارات می‌فروشد. سیدحسن نصرالله در مورد اظهارات اخیر رئیس‌جمهور امریکا مبنی بر اینکه ایران به دنبال مذاکره با واشنگتن است، تأکید کرد: «ترامپ باید مدت‌ها منتظر بماند تا تماسی از ایران دریافت کند». سیدحسن نصرالله در پایان سخنان خود به توانمندی‌های موشکی حزب‌الله هم پرداخت و در واکنش به ادعای مقامات صهیونیستی نسبت به هدف قرار دادن موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله، گفت: «ما دروغ نمی‌گوییم، امروز من بار دیگر در برابر همه دنیا می‌گویم که ما موشک‌های نقطه‌زن کافی داریم که می‌تواند چهره منطقه را تغییر دهد». او با بیان اینکه حزب‌الله کارخانه ساخت موشک‌های نقطه‌زن ندارد، تأکید کرد: «حزب‌الله با این حال می‌تواند پاسخ تجاوز‌های دشمن اسرائیلی را بدهد و علت اینکه آن‌ها طی این مدت نتوانسته‌اند به لبنان و اهداف حزب‌الله حمله کنند همین نکته است؛ پاسخ سریع، مستقیم و قدرتمند حزب‌الله». اظهارات نصرالله درحالی است که مقامات صهیونیستی در هفته‌های اخیر نسبت به توانمندی‌های موشکی حزب‌الله ابراز نگرانی کرده و نسبت به ضعف قدرت خود در مقابل نیرو‌های مقاومت اعتراف کرده‌اند. صهیونیست‌ها گفته‌اند که در صورت وقوع جنگ بین مقاومت و اسرائیل، حزب‌الله هر روز ۲ هزار موشک به سرزمین‌های اشغالی شلیک خواهد کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار