کد خبر: 957260
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۴
با همت و جهاد نیرو‌های بسیجی
حدود یک دهه است که میزان بارش‌های جوی هر سال نسبت به سال قبل کم و کمتر می‌شود. به دلیل همین موضوع هم هست که طی چند سال اخیر بحث تغییرات اقلیمی در تمام کشور و حتی در استان‌های شمالی جدی شده است.
سرويس ايران جوان آنلاين: بهار امسال متفاوت از هر سال آغاز شد. مردم در روستا‌ها و شهر‌ها آمادگی کافی برای بارش‌های شدید بهاری را نداشتند و همین شد که خانه‌های بسیاری در اثر بارش‌ها خسارت دید یا به دلیل عدم برنامه‌ریزی مسئولان برای مناطقی همچون آق‌قلا در گلستان خانه‌ها زیر آب رفتند. اتفاقی که باعث شد مردم بسیاری چشم‌انتظار کمک‌‎های جهادی شوند. از همین رو بیش از ۱۵۰۰ گروه جهادی بسیج و سپاه با تمام توان در کنار مردم قرار گرفتند و شبانه‌روز کمک کردند. حالا هم سپاه قول این را داده است که طی شش ماه و پیش از آغاز زمستان خانه‌های خسارت دیده گلستانی‌ها را دوباره بسازد.

حدود یک دهه است که میزان بارش‌های جوی هر سال نسبت به سال قبل کم و کمتر می‌شود. به دلیل همین موضوع هم هست که طی چند سال اخیر بحث تغییرات اقلیمی در تمام کشور و حتی در استان‌های شمالی جدی شده است. با این شرایط که سال به سال از حجم بارش‌ها کاسته می‌شود مسئولان و مردم به این اشتباه افتادند که حالا حالا‌ها خبری از بارش‌های سیل‌آسا نخواهد بود. متولیان برنامه‌ای برای لایروبی رودخانه‌ها و کانال‌ها نداشتند و مردم هم با پیش‌روی به بستر رودخانه‌ها خودشان را در معرض حادثه قرار دادند. اما بهار امسال ثابت کرد که شرایط جوی حتی بعد از یک دهه ثبات باز هم می‌تواند تغییر کند. بارندگی‌ها شروع شد و خانه‌های بسیاری زیر آب رفت و مردم بسیاری خسارت دیدند. درست همان روز‌ها نیرو‌های جهادی بسیج و سپاهی با تجهیزات و بدون تجهیزات آتش به اختیار وارد میدان شدند و امدادرسانی‌ها را آغاز کردند. هرچند حضور به موقع این نیرو‌ها از حجم قابل توجه خسارات کاست، اما باز هم خانه‌های زیادی به دلیل ماندن زیر آب از بین رفتند. همین موضوع باعث این شد که فرمانده‌هان سپاه وعده ساخت دوباره خانه‌های مردم را بدهند. خانه‌هایی که قرار است طی شش ماه احداث شوند و پیش از شروع فصل سرد به مردم گلستانی تحویل داده شوند.

احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی

گفتنی است که طی امدادرسانی‌های نیرو‌های جهادی به مردم خسارت دیده بیش از ۱۵۰۰ گروه جهادی به همراه ۷۵۰ روحانی حضور داشتند. فرمانده سپاه نینوا استان گلستان با تأیید مطالب فوق بیان می‌کند: «صحنه‌های زیبای زیادی را در مسئله سیل مشاهده کردیم که برگرفته از دفاع مقدس و دوران جنگ بود.» حسین معروفی اضافه می‌کند: «جبهه انقلابی یک بار دیگر توانست تفکر و اقدام جهادی را به منصه ظهور برساند و یک فرهنگ و اعتقاد مکتبی جدید را به همگان نشان دهد.» وی ادامه می‌دهد: «همه جهاد‌گران در سیل گلستان در منطقه حضور پیدا کردند و تا شاهد برگشت مردم به زندگی عادی‌شان باشیم. حالا باید کار را ادامه داد و کار‌های زیرساختی را به سرانجام رساند.» براین اساس قرار است جهادگران بسیج و سپاه تا پایان مشکلات در کنار مردم بمانند. عضو مجمع نمایندگان گلستان با تأیید مطالب فوق می‌گوید: «مردم سیل‌زده گلستان به ویژه آق‌قلا هنوز مشکلات زیادی دارند و سپاه پاسداران وعده داده شش ماهه خانه‌های سیل‌زدگان را در استان گلستان دوباره بسازد.»

نبی هزارجریبی اضافه می‌کند: «هفته گذشته کلنگ‌زنی احداث ۲۰ هزار واحدمسکونی در مناطق سیل‌زده کشور انجام شد و قرار است در روستای تازه‌آباد شهرستان آق‌قلا هم با کمک گروه‌های جهادی و بسیجی بخشی از واحد‌های مسکونی سیل‌زدگان احداث شود.» بنابر این پیش از زمستان مردم سیل‌زده گلستان در خانه‌های تازه ساخته شده سپاه اقامت خواهند کرد.

کمک‌رسانی ۱۵ میلیارد تومانی سپاه به مردم

به‌رغم اینکه اخبار کمک‌رسانی جهادگران بعد از حادثه سیل گلستان لحظه‌به‌لحظه توسط مردم سراسر ایران دنبال می‌شد، اما این اولین باری نبود که گلستانی‌ها از حضور گرم جهادگران بسیجی و سپاهی برخوردار می‌شوند. جهادگران هرساله چندین پروژه محرومیت‌زدایی را در این استان به مرحله افتتاح می‌رسانند و کمتر جایی از آن‌ها سخن به میان می‌آید. طرح‌هایی که امسال هم در کنار ساخت خانه‌های سیل زدگان قرار است اجرایی شوند. در این خصوص فرمانده ناحیه مقاومت سپاه آزادشهر با تأیید مطالب فوق می‌گوید: «در راستای ۴۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی بسیج در سال‌جاری، این ناحیه قرار است ۷۷ پروژه محرومیت‌زدایی را در استان گلستان به مرحله اجرا برساند.»

سرهنگ محمود علیخانی اضافه می‌کند: «ناحیه مقاومت آزادشهر در سیل اخیر گلستان علاوه بر حضور میدانی در مناطق آسیب دیده، به جمع‌آوری کمک‌های مردمی نیز پرداخت. حدود ۴۰۰ میلیون تومان وسیله برای کمک به سیل‌زدگان جمع‌آوری شد.» این مقام سپاهی در ارتباط با دیگر کمک‌رسانی‌های یکی از نواحی سپاه در استان گلستان بیان می‌کند: «نیرو‌های این ناحیه در بازگشایی راه‌های اصلی و روستایی آزادشهر، رساندن آب رودخانه‌ها به زمین‌های کشاورزی، لایروبی منازل سیل‌زده استان جمع‌آوری کمک‌های مردم و ایجاد کانال‌های انحرافی در مسیر رودخانه جرجانرود فعالیت داشتند.» گفتنی است که در حادثه سیل اخیر و در کنار کمک‌های جمع‌آوری شده از سوی مردم، سپاه نیز بیش از ۱۵ میلیارد تومان کمک‌رسانی به استان گلستان کرده است. اقداماتی که از هیچ گروهی جز نیرو‌های جهادی بر نمی‌آید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار