کد خبر: 956968
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
در برنامه «حسن الکتاب» از شبکه الکوثر، چهارشنبه ۸ خرداد از مقام شامخ «الشیخ عنتر سعید مسلم» قاری نابینای مصری تجلیل می‌شود.
سرويس فرهنگ و هنر جوان آنلاين: به گزارش روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، در ابتداء این برنامه عنوان می‌شود: سعید مسلم در ۱۷ نوامبر سال ۱۹۳۶ در روستای العمه از شهر قطور واقع در استان الغریبه مصر دیده به جهان گشود. وی در یک سالگی به علت بیماری ناشناخته‌ای بینایی خود را از دست می‌دهد. بیشترین شهرت او به دلیل سبک خاص تلاوت قرآن بود که مورد انتقاد بسیاری از علماء مصر قرارگرفت و شنیدن صوت او ممنوع شد.
اعتراض علماء «الازهر» بیشتر در رابطه با خواندن چندین روایت در یک نفس و همچنین تلاوت قرآن با نفس کشیدن بدون رعایت قواعد وقف و ابتداء بود.
«حسن الکتاب» همچنین یادی خواهد کرد از اولین صوت استاد در ایران در سال ۱۳۵۸ در تیتراژ برنامه‌ای به نام «قرآن در صحنه» که بسیار پرطرفدار شد و به صورت ویژه با قرائت مخصوص سوره «تکویر» به اوج رسید.
برنامه «حسن الکتاب» از ساعت ۲۳:۰۰ به وقت تهران در مدت زمان ۳۰ دقیقه با پخش منتخبی از تصاویر مسابقات حفظ و قرائت قرآن در تهران به عنوان بخش پایانی به اتمام می‌رسد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار