کد خبر: 956751
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
رییس کمیسیون شهرسازی و عمران شورای شهر اصفهان:
رییس کمیسیون شهرسازی، عمران و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: علت تبعیض در برخورد با انواع تخلف در مناطق شهری چیست؟ چرا در برخی مناطق شاهد جولان صنوف هستیم؟ تجاوز به حریم پیاده‌رو‌ها تنها یکی از انواع سد معبر است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،شیرین طغیانی در جلسه علنی شورای اسلامی این هفته شهر اصفهان، اظهارداشت: یکی از موضوعات مهمی که کلانشهرها با آن دست به گریبان هستند موضوع سد معبر است. سد معبر یکی از تخلفات آشکار شهری است و امروز تخلفی عرفی محسوب می شود که موجب رنجش شهروندان را فراهم آورده است. این درحالی است که توجه به حقوق افراد یکی از آموزه‌های مهم دینی است.

وی افزود: سد معبر یکی از مصادیق بارز حق الناس است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام عبور از مقابل مغازه‌ها مجبور شده باشید از فضای خیابان‌ها عبور کنید که گاهی منجر به تصادف شده است. متاسفانه در این زمینه ظاهرا تذکر نتیجه‌ای در پی نداشته است و گاهی این افراد با عابران برخورد نامناسب دارند. سوال این است چگونه عده‌ای بی توجه به این تخلف آشکار دست زده و البته چگونه مدیریت شهری از کنار این مسئله عبور می‌کند؟

رییس کمیسیون شهرسازی، عمران و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: علت تبعیض در برخورد با انواع تخلف در مناطق شهری چیست؟ چرا در برخی مناطق شاهد جولان صنوف هستیم؟ تجاوز به حریم پیاده‌روها تنها یکی از انواع سد معبر بوده است. نصب پلاکارد بدون مجوز، پارچه نوشته‌های نامناسب، ریختن مصالح یا نخاله ها در مسیر مردم و موانع فیزیکی و ... از این جمله هستند.

طغیانی خاطرنشان کرد: با توجه به مفاد تبصره یک ماده 55 از وظایف شهرداری پیشگیری و رفع سد معبر است و شهرداری باید آسیب شناسی و ارائه راهکار را در دستور کار قرار دهد. معاون خدمات شهری و مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری باید نسبت به این موضوعات اهتمام جدی بورزند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار