کد خبر: 956747
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان:
فریدون الهیاری در واکنش به حضور افراد محلی به همراه تور‌های گردشگری ابیانه، گفت: هر توری که دارای مجوز باشد خودش راهنمای تور دارد و حتما آژانس‌های مربوطه این موضوع را مدنظر قرار می‎‌‎دهند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، به نقل ازروابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان،فریدون الهیاری در خصوص اینکه آیا امکان پذیر هست که در روستای ابیانه برای هر تور یک راهنمای محلی در نظر گرفته شود یا خیر؟ اظهار کرد: در این خصوص هیچ تصمیمی گرفته نشده است و راهنمای محلی و غیر محلی ندارد چراکه راهنما بودن دارای شرایط و ضوابطی است که باید در این خصوص تصمیم گیری شود.

وی افزود: راهنمای تور نیازمند شرایطی است که باید بررسی و دانش افراد سنجش شود و سپس باید دید که آیا منطقه‌ای این چنینی ظرفیت داشتن تور محلی دارد یا ندارد و در شرایط پیک اوضاع چگونه است؟

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان ادامه داد: هر توری که دارای مجوز باشد خودش راهنمای تور دارد و حتما آژانس‌های مربوطه این موضوع را مدنظر قرار می‎‌‎دهند و راهنماها معمولا افرادی هستند که مجوز لازم را دارند.

الهیاری تاکید کرد: امروز مشکل ما تورهای غیر مجاز یا تورهای گردشگری ثبت نشده هستند که باید برنامه داشته باشیم که چگونه این تورها را مدیریت و برای آنها برنامه ریزی کنیم که اگر شورای ابیانه برای این موضوع طرحی دارد ارائه کند تا آن را بررسی کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار