کد خبر: 956069
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹
قیمت نفت در بازار‌های جهانی به ۷۲.۰۴ دلار افزایش یافته، اما نگرانی در مورد جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن که می‌تواند به رکود اقتصادی در جهان منجر شود، مانع از افزایش بیش‌تر قیمت‌ها شده است.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به علت تشدید تنش‌های میان آمریکا و ایران و همچنین انتظار برای ادامه توافق کاهش تولید اوپک، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت.

اما این افزایش‌ها به علت نگرانی در مورد جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن که می‌تواند به رکود اقتصادی در جهان منجر شود، محدود شده است.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۷ سنت افزایش ۷۲.۰۴ دلار در هر بشکه فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۲۳ سنت افزایش ۶۳.۳۳ دلار معامله شد.

جسپر لولر، رئیس بخش تحقیقات در لاندن کپیتال گروپ گفت: «تشدید تنش‌ها میان آمریکا و ایران بعلاوه وجود نشانه‌هایی از اینکه توافق کاهش تولید اوپک ادامه می‌یابد، قیمت‌ها را بالاتر برد.»

به گفته منابع آگاه در اوپک در روز دوشنبه، قرار بود کشور‌های عضو اوپک و هم‌پیمانانش در ۲۵ و ۲۶ ژوئن برای بحث در مورد سیاست این سازمان گرد هم بیایند، اما با توجه سیگنال‌های عربستان برای ادامه این توافق، اکنون در حال بررسی تغییر تاریخ به ۳ و ۴ جولای هستند.

به علت نگرانی در مورد طولانی شدن جنگ تجاری آمریکا و چین که می‌تواند به رکود گسترده در جهان منجر شود، قیمت‌ها محدود شده است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار