کد خبر: 955626
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
یقین داریم آن‌طور که مقام معظم رهبری هم فرمودند: جنگی در نخواهد گرفت، چون نه ما خواهان جنگ هستیم و نه کسی این تصور یا توهم را دارد که بتواند در منطقه با ایران مقابله کند، اما لازم است حرکت‌های خطرناک داخل آمریکا برای مردم این کشور روشن شود.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: محمد جواد ظریف روز شنبه پیش از ترک پکن گفت: واقعیت این است که ترامپ رسماً گفته و مجدداً به‌تازگی هم تأکید کرده است که خواهان جنگ نیست، اما افرادی اطراف وی نشسته‌اند و به‌بهانه اینکه می‌خواهند آمریکا را در برابر ایران قدرتمندتر کنند او را به‌سمت جنگ سوق می‌دهند.

وی افزود: آنچه در سفر نیویوریک به‌عنوان "تیم ب" مطرح کردم یک واقعیت است و همه مردم هم از آن خبر داشتند، اما به‌خاطر فضای روانی حاکم بر جامعه آمریکا کمتر کسی جرئت طرح این موضوع را داشت.

ظریف افزود: آنچه به‌عنوان سیاست «اول آمریکا» در این کشور مطرح شده است در حال تبدیل به یک سیاست «اسرائیل اول» یا برخی «حکام مرتجع منطقه اول» است و منافع این کشور‌ها هم از طریق قدرت مالی و تبلیغات به دولت آمریکا تحمیل شده است و آن‌ها در حال حاکمیت پیدا کردن هستند.

کمیسیون مشترک برجام به تعهدات خود عمل کند

وی گفت: آینده برجام در اختیار جامعه بین‌المللی است جامعه جهانی تا کنون از برجام حمایت کرده است، اما حمایت‌ها بیشتر به‌صورت بیانیه و اعلام مواضع سیاسی بوده است، اما لازم است این اعلام مواضع سیاسی به اقدامات عملی اقتصادی که مردم ایران بتوانند از برجام منافعشان را برداشت کنند تبدیل شود.
ظریف گفت: ما چهار دور از کمیسیون مشترک برجام برای اقداماتی که باید انجام دهند تعهد گرفتیم و فکر می‌کنم اکنون وقت این رسیده است که کمیسیون مشترک هم به تعهداتش عمل کند.

تشریح دستاورد‌های سفر به آسیا

ظریف در ادامه به تشریح دستاورد‌های سفر به کشور‌های آسیایی پرداخت و گفت: در سفر به ترکمنستان با رییس جمهوری این کشور گفت‌وگو‌های بسیار خوبی انجام شد که باعث توسعه روابط خواهد شد.

وی در مورد هند نیز گفت: هند از شرکای بسیار مهم ایران است و ارتباطات تجاری و سازوکار مالی خوبی با دولت این کشور داریم.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار