کد خبر: 955499
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹
با حکم فرمانده معظم کل قوا انجام شد
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، فرمانده معظم کل قوا در احکام جداگانه‌ای سردار دریادار پاسدار علی فدوی را به عنوان جانشین فرمانده کل سپاه و سردار سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی را به سمت معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب کردند.
سرویس سیاست جوان آنلاین: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن احکام فرمانده معظم کل قوا به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
سردار دریادار پاسدار علی فدوی
بنا به پیشنهاد فرمانده کل سپاه و نظر به تجارب ارزنده و شایستگی، شما را به سمتِ جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب می‌کنم. ایفای نقش جهادی و انقلابی در ارتقای سطح آمادگی‌های عملیاتی و پیشرفت مقتدرانه مأموریت‌های سپاه با نظر فرمانده کل سپاه مورد انتظار است. توفیقات شما را از خداوند متعال مسئلت می‌کنم. سید علی خامنه‌ای ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
بسم‌الله الرحمن الرحیم
سردار سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی
بنا به پیشنهاد فرمانده کل سپاه و نظر به تجارب ارزنده در سپاه و بسیج و شایستگی، شما را به سمت معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب می‌کنم. ارتقای ظرفیت‌های کارشناسی و کارآمدی ستاد سپاه با بهره‌گیری از توانمندی‌ها و قابلیت‌های نخبگی و جهادی سپاه و بسیج در نیل به پیشرفت و کسب آمادگی‌های همه‌جانبه در پاسداری از انقلاب اسلامی و حفظ دستاورد‌های آن در تعاملی سازنده و هم‌افزا با ستادکل و سایر سازمان‌های نیرو‌های مسلح با لحاظ تدابیر فرمانده کل سپاه مورد انتظار است. توفیقات شما را از خداوند متعال مسئلت می‌کنم. سید علی خامنه‌ای ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸

سوابق جانشین و معاون هماهنگ‌کننده جدید سپاه
سردار فدوی در سال ۱۳۴۰ در اردستان استان اصفهان متولد شد و دوران کودکی و نوجوانی خود تا مقطع دیپلم و آستانه پیروزی انقلاب را در همین شهر گذراند.
با پیروزی انقلاب اسلامی به تهران آمد و معاون شبکه ۲ صدا و سیمای جمهوری اسلامی شد. با آغاز جنگ تحمیلی به رغم آنکه در دانشگاه اصفهان پذیرفته شده بود، همراه با ستاد جنگ‌های نامنظم به جبهه‌های جنگ رفت و پس از آن به لشکر ۸ نجف اشرف پیوست و تا پایان جنگ در مناطق عملیاتی ماندگار شد. سردار فدوی در سال ۱۳۸۹ پس از ۱۳ سال جانشینی نیروی دریایی سپاه، با حکم فرمانده کل قوا به سمت فرماندهی این نیرو منصوب می‌شود. پس از این دوران سردار فدوی در شهریور ماه ۱۳۹۷ جای خود را به جانشینش سردار تنگسیری می‌دهد و با حکم رهبر انقلاب معاون هماهنگ‌کننده کل سپاه می‌شود.
سردار فدوی در سال ۱۳۹۴ و در پی بازداشت تفنگداران دریایی امریکا از سوی نیروی دریایی سپاه به دریافت نشان درجه ۱ فتح از مقام معظم رهبری مفتخر می‌شود.

سوابق و مسئولیت‌های سردار نقدی
سردار محمدرضا نقدی در فروردین ماه ۱۳۴۰ درتهران متولد شد و تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در دبستان و دبیرستان اسلامی قدس پشت سر گذاشت.
سردار نقدی در سال ۱۳۵۶ در سن ۱۶ سالگی موفق به اخذ دیپلم شد و پس از ورود به دانشگاه گیلان انجمن اسلامی این دانشگاه را تأسیس کرد. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در خرداد ماه ۱۳۵۸ بلافاصله پس از صدور فرمان تاریخی امام خمینی (ره) برای تشکیل جهاد، با کمک جمعی از دوستان دانشگاهی و فعالان اجتماعی رشت، جهاد سازندگی استان گیلان را بنا نهاد و همزمان با فعالیت‌های جهادی به‌صورت بسیجی و داوطلبانه وارد سپاه شد و مسئولیت فرهنگی سپاه گیلان را بر عهده گرفت.
معاون هماهنگ‌کننده جدید سپاه به دنبال اوج‌گیری توطئه‌های گروهکی و با اصرار شهید انصاری استاندار وقت گیلان، برای خنثی کردن توطئه‌های آن دوران به مسئولیت اطلاعات سپاه گیلان منصوب شد و تا سال ۱۳۶۰ در این مسئولیت فعالیت کرد.
سردار نقدی پس از این دوران به غرب کشور رفت و به عنوان معاون اطلاعات سپاه غرب کشور منصوب شد. از جمله اقدامات سردار نقدی در این دوران می‌توان به بنیانگذاری قرارگاه حمزه سید الشهدا (ع) در شمال غرب کشور اشاره کرد که پس از مدتی خود او مسئولیت اطلاعات این قرارگاه را برعهده می‌گیرد. وی در سال ۱۳۶۳ و به‌دنبال تشکیل وزارت اطلاعات و انتقال امور اطلاعاتی کشور به آن وزارتخانه، از فعالیت‌های اطلاعاتی کناره گرفت و قرارگاه جنگ‌های نامنظم غرب و شمال غرب کشور را بنیان نهاد و در اسفندماه ۱۳۶۵، به دنبال شهادت شهید اسماعیل دقایقی با نام مستعار شمس به فرماندهی لشکر بدر منصوب شد.
پس از پایان جنگ سردار نقدی به دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش رفته و دوره دافوس را در این دانشگاه می‌گذراند. پس از طی دوره دافوس سردار نقدی دانشگاه امام علی (ع) سپاه را تأسیس و خود فرماندهی این دانشگاه را برعهده می‌گیرد.
۱۱ اسفند سال ۱۳۷۱ سردار نقدی با حکم فرمانده کل قوا به سمت فرمانده مسئول اطلاعات نیروی انتظامی منصوب شده و هشت سال در این سمت باقی می‌ماند. تا اینکه در ۲۷ شهریورماه ۱۳۷۹ با پیشنهاد رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و با حکم رهبر انقلاب به سمت معاون آماد و پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیرو‌های مسلح منصوب می‌شود.
سردار نقدی در سال ۱۳۸۲ با حفظ سمت به ریاست ستاد پدافند غیرعامل کشور منصوب شد و با روی کار آمدن دولت نهم و درخواست محمود احمدی‌نژاد، مسئولیت ریاست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را نیز پذیرفت.
در سال ۸۸ سردار نقدی دوباره به سپاه باز می‌گردد و ۱۲ مهرماه همین سال با حکم رهبر انقلاب به سمت رئیس سازمان بسیج مستضعفین منصوب می‌شود و ۷ سال در این مسئولیت ایفای نقش می‌کند. تا اینکه سال ۹۵ و با انتصاب سردار غیب پرور به ریاست سازمان بسیج، سردار نقدی به عنوان معاون فرهنگی سپاه منصوب می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار