کد خبر: 954573
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۵
انتقادات صریح پرویز پرستویی از شرایط این روز‌های سینمای ایران
پرویز پرستویی در انتقاد از شرایط این روز‌های سینمای ایران نوشت: یه سال‌هایی می‌گفتند هنرمندان همیشه یه گام جلوتر از مردمند. الان ما به گرد پای مردم هم نمی‌رسیم. به امید روزی که همگی، همدل و یکصدا بیرق فرهنگ و هنر را به اهتزاز درآوریم و غمخوار هم باشیم و در کنار مردم.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: این بازیگر پیشکسوت در صفحه شخصی خود در اینستاگرام می‌نویسد: وزارت محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی. جشنواره‌های ایرانی و بین‌المللی ایران. صاحبین مراسم‌های رنگ و وارنگ. فرش قرمز پهن کن‌ها. صاحبین برند‌های رنگ و وارنگ. تو رو به هر کسی که اعتقاد دارید، یه تجدیدنظری تو خودتون بکنید. یه نگاه به عکس‌های جورو واجوری که تو مراسم‌ها گرفته میشه که محل معرفی برند‌ها شده بکنید. یه نگاه به میهمانانتون بکنید. یه دختر جوان که یه سریال مناسبتی بازی کرده، چپ و راست، رو این فرش قرمزهاتونه و عکس می‌گیره، بعضی از رسانه‌های زرد هم که ماشاءالله، برای عکس‌ها اسم می‌گذارند، فلانی با لباس راحتی با لباس مشکی با لباس بلند با لباس کوتاه با نگاه غمگین با لباس شاد و رنگی فلانی خیره به افق، اینا کی‌اند؟ به کجا داریم میریم؟ کارگردان‌های ارزشیمون که با هم کورس گذاشتند. جنگ، جنگه رقابت، در فروشه فیلم‌هاست و پیشی گرفتن از هم. عزیزان، بزرگان، منو ببخشید. پلدختر زیر‌آب، گلستان زیر آب، خوزستان زیر آب، مردم زمین‌هاشونم گم کردن چه برسه به خونه‌هاشون. مردمی که خانه و کاشانه داشتند و سفره‌های رنگین، الان جیره ظرف یه بار مصرف غذا و پوشاک و... میاد تو چادرهاشون. ما‌ها چی میگیم؟ به کجا چنین شتابان؟
پرستویی در ادامه می‌نویسد: خانه سینما حدود ۵ هزار عضو داره که اگه همه چی بر وفق مراد باشه شاید ۲ هزار نفر سر کار باشند و بقیه غم نان دارند و شرمنده زن و بچه‌ها، اونوقت ما جشنواره بین‌المللی راه می‌اندازیم با بودجه... و بعد تو مصاحبه‌ها هم میگیم این یه جشنواره دورهمی و خانوادگیه! میهمان خارجی دعوت می‌کنیم که اسم فیلمسازان بین‌المللی‌مون رو در مصاحبه یادش نمیاد! بهتر نیست این بودجه‌ها رو به جای جشنواره‌های مختلف برگزار کردن، صرف هنرمندان آبروداری که یه عمر تو این حرفه کار کردن بکنیم.
راستی آقای بیضایی کجاست؟ راستی حال آقای تقوایی چطوره؟ آقای کشاورز خوبند؟ از فرامرز صدیقی چه خبر؟ از کارگر فنی که یک عمر تو سینما کارکرده و به نون شبش محتاجه چه خبر؟ موقع تشییع جنازه هم که همه‌مون گرفتاریم! و هزاران حرف ناگفته! حالا هر چی دلتون می‌خواد به بنده فحش بدید و ناسزا بگید!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار