کد خبر: 954430
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۵
نهایی شدن نگارش فیلمنامه مجموعه تلویزیونی شهید بهشتی تا سال آینده
حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی‌راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، از نهایی شدن نگارش فیلمنامه سریالی با محوریت شهید بهشتی خبر داد.
هادی عسگری
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: حجت‌الاسلام کاویانی‌راد بعد از جلسه مشترک با حجت‌الاسلام هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه و حسین کرمی رئیس مرکز سیما فیلم در قوه قضائیه از نگارش فیلمنامه نهایی سریالی با محوریت شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر تا سال آینده خبر داد. وی ادامه داد: در این نشست مقرر شد این سریال در گروه الف. ویژه مرکز سیما‌فیلم پخش شود، همچنین طرح اولیه و پژوهش‌های صورت‌گرفته در خصوص این سریال مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مهدی تراب‌نژاد نویسنده فیلمنامه این سریال، پیش از این در گفت‌و‌گو با «جوان» درباره فیلمنامه سریال شهید بهشتی تأکید کرده بود: «هنوز در مرحله تحقیق هستیم و واقعاً نمی‌دانم قرار است از کجا روایتمان را شروع کنیم. زندگی شهید بهشتی چالش‌های جذابی دارد، به خصوص بعد از انقلاب اسلامی و در سال‌های ۵۹ و ۶۰ که با بنی‌صدر درگیر می‌شود. چندی قبل کتاب زندگی و زمانه شهید بهشتی را مطالعه کردیم که اطلاعات جالبی از زندگی شهید در آلمان داشت، حتی ممکن است در این سریال صرفاً به زندگی و فعالیت‌های شهید بهشتی در آلمان پرداخته شود.»
ساخت سریال‌های تلویزیونی بر اساس زندگی شخصیت‌های برجسته انقلاب اسلامی، می‌تواند باعث ایجاد ارتباط میان نسل‌های سوم و چهارم انقلاب با سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب شود. تلویزیون بعد از دوره‌ای که به ساخت سریال‌های بیوگرافیک علاقه داشت، چند سالی است که با فاصله گرفتن از این گونه از سریال‌ها، بیشتر تولیدات تلویزیونی را به مینی‌سریال‌های ملودرام اختصاص داده است؛ مجموعه‌های تلویزیونی که نه تنها در خاطر بینندگان رسانه ملی باقی نمی‌ماند بلکه به دلیل محتوای ضعیف با انتقاد‌هایی روبه‌رو شده است. ضعف در ساخت تولیدات نمایشی باعث شده تا میزان استقبال از سریال‌های ماهواره‌ای افزایش پیدا کند. این در حالی است که مجموعه‌های موفق تلویزیونی حتی با گذشت چند سال از زمان ساخت و بازپخش‌های متعدد هنوز هم دارای بیننده هستند. بازپخش سریال تاریخی «یوسف پیامبر» از شبکه قرآن سیما سندی بر این مدعاست که می‌توان از یک محصول خوب بار‌ها استفاده کرد. تولید سریال درباره زندگی شهید بهشتی می‌تواند در ادامه ساخت سریال‌های فاخر تلویزیونی باعث رونق گرفتن تولید سریال‌های بیوگرافیک در رسانه ملی شود؛ آثاری که می‌توانند در کنار سرگرم‌سازی مخاطب دارای پیام‌های اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی نیز باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار