کد خبر: 954162
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:
دکتر سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست هم‌اندیشی پیرامون بقاع متبرکه و اماکن مذهبی تاکید کرد:بقاع متبرکه می‌توانند در رسیدگی به معضلات اجتماعی نقش محوری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین ازاصفهان، نشست هم‌اندیشی پیرامون بقاع متبرکه و اماکن مذهبی با حضور دکتر سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و جمعی از معاونان و مدیران این سازمان و هیئت‌امنای بقاع متبرکه شاخص استان‌ها در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

 اعضای هیئت‌امنای بقاع متبرکه شاخص کشور در این  نشست درزمینهٔ مسائلی همچون اقتضائات تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، چگونگی مستندسازی فعالیت‌های فرهنگی بقاع متبرکه، وجوهات و مسائل عمرانی بقاع متبرکه، صدور احکام و حدود اختیارات هیئت‌امنا و برخی مسائل دیگر با دکتر خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

 دکتر سید مهدی خاموشی نیز در این نشست با تأکید بر اینکه بقاع متبرکه در کاهش مشکلات اجتماعی  می‌تواند مؤثر واقع شود، یادآور شد: ابلاغیه تأسیس مراکز افق در بقاع متبرکه امضا شده است. طرح افق بهانه و زمینه‌ای است که باعث می‌شود که امامزادگان در مقابله با آسیب‌های اجتماعی پیشگام و فعال شوند.

 وی طرح افق را زمینه‌ای برای ایجاد جریان فعالیت‌های اجتماعی از طریق بقاع متبرکه ارزیابی کرد و گفت: حضور و فعالیت امامزادگان در حوزه اجتماعی می‌تواند بار آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد. بقاع متبرکه می‌توانند در رسیدگی به معضلات اجتماعی نقش مهم و محوری داشته باشند.

 خاموشی در بخش دیگری از سخناش به ظرفیت‌های بقاع متبرکه در حل مسائل پزشکی و درمانی مردم از طریق ظرفیت‌های پزشکی افتخاری و خیریه‌ها اشاره کرد و افزود:  انقلاب اسلامی نسبت به مساجد و بقاع متبرکه عرق دینی دارد به همین دلیل دشمنان هر از چندگاهی به این مسائل و مباحث حمله می‌کنند.

 وی به نقش مؤثر بقاع متبرکه در کمک به سیل‌زدگان اشاره کرد و یادآور شد: قریب به ۶۸۰ هزار غذای گرم در میان سیل‌زدگان توزیع شد.

 خاموشی همچنین تصریح کرد: مردم توسط امامزادگان پای کار خیریه می‌آیند و طرح افق نیز در این راستا به دنبال ایجاد مشارکت مردمی پایدار است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار