کد خبر: 953782
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳
فرماندار اردبیل:
فرماندار اردبیل گفت: در حال حاضر بالاترین منزلت اجتماعی مربوط به معلمان است و بسیاری از خانواده‌ها با اعتماد به معلمان تلاش می‌کنند تا بسترهای تربیت فرزندان خود را به شایستگی به وجود آورند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، جواد زنجانی در همایش مدیران مدارس آموزش و پرورش ناحیه یک و دو اردبیل اظهار کرد: معلمان ما امروز از هر جهت به آرامش روحی و روانی نیاز دارند تا نسلی شایسته و درخور تربیت کرده و تحویل جامعه دهند.

وی نفوذ کار معلمان و الگوبرداری از رفتار آنها را توسط دانش‌آموزان یادآور شد و خاطرنشان کرد: معلم با فن بیان و شیوه کار بی‌نظیر خود می‌تواند اشتیاق در تحصیل و یادگیری را افزایش داده و بستر یک تحول روحی و روانی را در نسل آینده ایجاد کند.

فرماندار اردبیل به مسئولیت سنگین معلمان در ارائه برنامه‌های آموزشی و پرورشی اشاره کرد و گفت: البته در کنار معلمان اولیا نیز باید به تربیت و تعالی فرزندانشان بها دهند تا به تدریج جامعه ما به سمت پیشرفت در همه حوزه‌ها حرکت کند.

زنجانی بیان کرد: معلمان ما باید از هر جهت دغدغه‌ای در امر تحصیل، تدریس و مطالعه نداشته باشند تا با آرامش ذهنی، روحی و روانی بتوانند در سر کلاس درس حاضر شده و دانش‌آموزی در عیار و تراز انقلاب اسلامی پرورش دهند.

وی تلاش دولت تدبیر و امید را در حل مشکلات معلمان به ویژه دغدغه‌های معیشتی آنها یادآور شد و افزود: امیدواریم به تدریج و با یک فرآیند منطقی و مناسب این وضعیت سروسامان یافته و بالاترین سرمایه جامعه ما که اعتماد به معلم و تکریم جایگاه اوست نمودی عینی پیدا کند.

فرماندار اردبیل اضافه کرد: نباید خود معلمان نیز اجازه دهند تا اعتماد به نفس آنها شکسته شده و نوعی سرخوردگی در بین جامعه فرهنگیان در رسیدن به اهداف بالاتر و والاتر فراهم آید.

زنجانی اذعان کرد: شایسته نیست کار ارزشمند و ماندگار معلم را در ترازوی مادیات و برخی مسایل ظاهری بسنجیم چرا که معلمان هم ردیف اولیا و اوصیا در احادیث توصیف شده‌اند.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان اردبیل ادامه داد: امسال تلاش می‌کنیم تا نیازهای آموزشی شهرستان اردبیل را اعم از کمبود فضاهای آموزشی و نیروهای موردنیاز تامین کرده و مشکلات و دغدغه‌ها برای سالتحصیلی آینده به حداقل برسد.

زنجانی از اولیای دانش‌آموزان خواست تا برای تابستان فرزندان خود با همکاری آموزش و پرورش و معلمان و مربیان به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا ار فرصت تعطیلات تابستانی به بهترین نحو و تدارک اوقات فراغت شایسته بهره‌گیری شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر