کد خبر: 952914
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳
واکنش مراجع به اعدام‌های اخیر در عربستان
آیت الله نوری همدانی گفت: «مدعیان دروغین حقوق بشر و سازمان‌های بی خاصیت بین‌المللی با سکوت مرگبار خود حاشیه امنی برای خاندان سعودی دست نشانده صهیونیست ایجاد کردند، اما بدانند سقوط ال سعود نزدیک است.»

جوان آنلاین: این مرجع جهان تشیع در ابتدای درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، اظهار کرد: رژیم قبیله‌ای آل سعود، رژیمی است که به شیوه عصر جاهلیت به حکومت رسیده و بدتر از آن مشغول حکمرانی است.

وی در ادامه جنایت اخیر این رژیم را در به شهادت رساندن عده‌ای از علما و جوانان را وحشیانه و دردناک توصیف کرد.

این مرجع تقلید سکوت مدعیان دروغین حقوق بشر و سازمان‌های بی خاصیت بین‌المللی را نوعی ذلت برشمرد و این سکوت را باعث ایجاد حاشیه امن برای این خاندان دست نشانده صهیونیست دانست.

نوری همدانی با اشاره به تحریکات جنگ‌طلبانه آمریکا و اسرائیل در منطقه گفت: آمریکا و اسرائیل و کشورهای اروپایی با فروش اسلحه آتش جنگ را توسط این خاندان جاهل در منطقه شعله‌ور کردند و صدها زن و کودک را در یمن می‌کشند؛ اما سعودی و اربابان آن بدانند که با این کشتار نه تنها دوام نخواهند داشت بلکه زمینه سقوط خود را نیز فراهم خواهند کرد.

وی در پایان تمام جنایات این خاندان نامشروع و آدم کش، خصوصاً کشتار اخیر را محکوم کرد.

مرجع تقلید شیعیان با انتقاد از سکوت محافل بین‌المللی در برابر جنایات اعدام‌های اخیر گفت: اگر یک نفر از اینان در ایران بود دادشان در می‌آمد ولی در برابر قتل ۳۷ نفر سکوت عجیبی گرفته‌اند .

آیت‌الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم، با اشاره به شهادت تعدادی از مسلمانان در عربستان اظهار داشت: چند نفر از مسلمان به‌ویژه شیعیان خالص در عربستان بدون هیچ محاکمه و دلیل خاصی به دست رژیم آل سعود به طرز بی‌رحمانه به شهادت رسیده‌اند که این گوشه‌ای از جنایت این رژیم منحوس ضد بشری است.

وی با بیان اینکه این جنایات‌ها دارای سابقه بوده و در کتاب‌های وهابیت نیز مبنای آنان بر کشتن انسان‌هاست، ابراز کرد: آنان کاری به شیعیان و غیر شیعیان نداشته و به علت زیارت قبور بزرگان و قربانی کردن برای خداوند برای حل مشکلات و امثال آن، انسان‌ها را مستحق کشتن و محکوم به قتل می‌دانند.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: اخیراً قتل در عربستان در کنار جنبه‌های مذهبی جنبه‌های سیاسی هم پیداکرده است و هرکسی را که احتمال مخالفت با این رژیم منحوس را بدهند به قتل می‌رسانند.

وی با انتقاد از سکوت محافل بین‌المللی در برابر این جنایات تصریح کرد: اگر یک نفر از اینان در ایران بود دادشان در می‌آمد ولی در برابر قتل ۳۷ نفر سکوت عجیبی گرفته‌اند و صدایی از آنان درنمی‌آید.

استاد برجسته حوزه علمیه عربستان را به‌مانند گاوی شیرده برای آمریکاییان دانست و افزود: اگر گاو شیرده و با منفعتی لگدی هم بزند نباید کاری کرده و باید حفظش کرد چراکه منفعتش بیشتر است.

وی ادامه داد: آمریکاییان به‌عنوان بردگان پول‌های کثیف چشمان خود را در برابر این جنایت بسته‌اند و حتی توجیه هم می‌کنند و می‌گویند این رژیم تشخیص داد و این افراد مستحق اعدام بوده‌اند.

آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان این اقدام رژیم آل سعود را شدیداً محکوم کرد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار