کد خبر: 952645
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷
معاون رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
معاون رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با توجه به صنعت توریسم می‌توان محدودیت‌های حاصل از فروش نفت و صادرات آن را جبران کرد.

 حسین اربابی  در نخستین همایش بین‌المللی فقه و گردشگری در تالار وحدت دانشگاه تبریز اظهار کرد: اصولا در تمام ادیان و مسیرهایی که برای رسیدن به خدا تعریف می‌شود، انسان به منزله یک مسافر است.

وی با بیان اینکه امیدواری جامعه گردشگری به حضور پررنگ و کارگشایی فقه به این حوزه می‌تواند بیشتر هم شود، گفت: محدودیت زمینه فروش نفت را می‌توان نقطه امیدی برای توجه به صنعت گردشگری دانست.  

اربابی تصریح کرد: تا وقتی فروش نفت خوب بود، نگاهی به سرمایه‌های دیگر معطوف نبود ولی امروز اقتصاد گردشکری در مقابل اقتصاد نفت‌فروشی قابل نقد و دفاع است.

معاون سرمایه‌گذاری حقوقی و امور مجلس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری متذکر شد: از واردات گردشگر می‌توان برآورد صادرات نفت را تامین کرد.

اربابی با بیان اینکه آنچه از ورود گردشگر عائد کشور می‌شود، مبلغی در حدود  یک‌هزار و ۳۵۰ دلار است، افزود: اگر ۱۰ میلیون گردشگر وارد کشور شوند، چیزی حدود ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار ارز وارد کشور می‌شود و به عبارتی هرکدام از این افراد ۳۰ بشکه نفت عایدی دلاری برای کشور دارند.

وی خاطرنشان ساخت: جای مباهات است که حوزه‌های علمیه و دینی و سیاستگذاران با عنایت به تمام موضوعات به صورت جدی ما را در عرصه گردشگری همراهی می‌کنند.

معاون سرمایه‌گذاری حقوقی و امور مجلس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اذعان داشت: سازمان آمادگی کامل دارد تا در راستای کارگشایی و بهبود هر چه بیشتر شرایط گردشگرپذیری کشور و پذیرش تمام موارد خروجی این همایش به عنوان همایش کاربردی و لحاظ خروجی همکاری لازم را داشته و از ظرفیت دستاوردهای این همایش برای رونق صنعت توریسم بهره گیرد.

وی با تاکید بر اینکه ایران در حوزه‌های مختلف تاریخی، ظرفیت گردشگری دارد، تشریح کرد: ما تاریخی داریم که می‌توان از آن به خوبی بهره‌برداری برای جذب گردشگران کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر