کد خبر: 952624
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۷
مرد نقره‌فروش که متهم است سه پلیس قلابی را برای اخاذی از همکارش اجیر کرده بود، بازداشت شد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، پرونده‌های زیادی با موضوع آدمربایی، گروگانگیری و زورگیری در اداره پلیس تشکیل و پس از بررسی مشخص می‌شود که اغلب این حوادث به خاطر اختلاف حساب شاکی و متهم رخ داده است. معمولاً وقتی افراد برای رسیدن به حق و حقوق خود به جای مراجعه به قانون به صورت خودسرانه عمل می‌کنند، نه‌تن‌ها به حق خود نمی‌رسند، بلکه گرفتار قانون هم می‌شوند. در جریان یکی از این پرونده‌ها چندی قبل مردی به اداره پلیس رفت و از سه مرد مأمورنما به اتهام آدمربایی و اخاذی شکایت کرد.
شاکی در توضیح ماجرا گفت: من نقره‌سازی و نقره‌فروشی بزرگی در یکی از خیابان‌های مرکزی تهران دارم. امروز صبح داخل مغازه‌ام بودم که سه مرد جوان که لباس پلیس به تن داشتند، وارد مغازه شدند. آن‌ها مدعی بودند من از مرد نقره‌فروشی به نام پیام مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان کلاهبرداری کرده‌ام و او از من شکایت کرده است، به همین دلیل باید همراه آن‌ها به اداره پلیس بروم. پس از این، مغازه‌ام را بستم و سوار خودروی پژوی آن‌ها شدم. سه مأمور در میانه راه مرا تهدید کردند که اگر ۱۰۰ میلیون تومان را الان پرداخت نکنم برایم پرونده‌سازی می‌کنند و مرا به زندان می‌اندازند. خیلی تلاش کردند از من پول بگیرند، اما من پولی نداشتم که به آن‌ها بدهم و در نهایت نیز آن‌ها مرا داخل خیابان خلوتی از خودرو به پایین انداختند که متوجه شدم آن‌ها مأمور قلابی بودند و از طرف پیام که شاگرد قبلی من بود، اجیر شده بودند تا از من اخاذی کنند.
با اعلام این شکایت، پرونده به دستور قاضی سهرابی، بازپرس شعبه نهم دادسرای امور جنایی تهران برای رسیدگی در اختیار تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. مأموران در نخستین گام پیام را به عنوان مظنون حادثه بازداشت کردند. وی ابتدا منکر جرم خود شد، اما وقتی با دلایل و مدارک روبه‌رو شد در ادعایی گفت: من سال‌ها شاگرد شاکی بودم تا اینکه به فوت و فن کار آشنا شدم و برای خودم مغازه نقره‌فروشی زدم. پس از آن با او ارتباط کاری داشتم و معامله می‌کردم. در چند معامله اخیر من از او ۱۰۰ میلیون تومان طلبکار شدم، اما او بدهی‌اش را پرداخت نمی‌کرد تا اینکه چند روز قبل از حادثه در قهوه‌خانه‌ای موضوع را به یکی از دوستان قدیمی‌ام گفتم و او هم پیشنهاد داد همراه دو نفر از دوستانش به عنوان مأمور پلیس، نقره‌فروش را دستگیر و با تهدید طلب مرا وصول کنند. قرار شد وقتی پول مرا گرفتند به هر کدام از آن‌ها ۱۰ میلیون تومان دستمزد بدهم. این سه نفر لباس و تجهیزات پلیسی از حوالی میدان امام حسین تهیه کردند و بعد به مغازه شاکی رفتند، اما موفق به وصول طلب من نشدند. تحقیقات از متهم ادامه دارد و مأموران در تلاشند تا سه مأمور قلابی را بازداشت کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار