کد خبر: 952315
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۶
ذوب‌آهن مقابل الوصل به قطعی کردن صعود فکر می‌کند
در ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، استقلال برای صدرنشینی امشب در دوبی به دنبال تکرار پیروزی بازی رفت مقابل الهلال است و ذوب‌آهن نیز برای ادامه صدرنشینی و قطعی کردن صعود تنها به سه امتیاز خانگی مقابل الوصل می‌اندیشد.
سعيد احمديان
سرویس ورزش جوان آنلاین: دور برگشت لیگ قهرمانان از امشب آغاز می‌شود. رقابت‌هایی که سه نماینده ایران با وجود فراز و نشیب‌هایی که در دور رفت داشته‌اند با نتایجی که گرفته‌اند به صعود به مرحله حذفی امیدوار شده‌اند.

الهلال عربستان – استقلال ایران، ساعت ۱۹:۳۰
دو هفته پس از رویارویی در دوحه، این‌بار استقلال و الهلال در شروع دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا در دوبی با هم دیدار می‌کنند. الهلال با دو برد و یک شکست با شش امتیاز صدرنشین است و استقلال با یک برد، یک شکست و یک مساوی با چهار امتیاز تیم سوم جدول گروه C. است. آبی‌ها در شرایطی به امارات رفته‌اند که در بازی رفت الهلال را ۲ بر یک شکست دادند تا امیدهایشان برای صعود در آسیا زنده شود. حالا در آستانه شروع دور برگشت وینفرد شفر، شاگردانش را در بهترین شرایط در بازی امشب به میدان می‌فرستد. آن‌ها پس از برد مقابل الهلال در لیگ برتر سپاهان و ماشین‌سازی را شکست داده‌اند تا در لیگ هم همچنان شانس قهرمانی داشته باشد و برای ادامه ماجراجویی‌شان در آسیا نیز با روحیه بالایی آماده بازی با نماینده عربستان شوند.
نکته روحیه‌بخش برای استقلالی‌ها، برد صددرصدی آن‌ها مقابل نمایندگان عربستان در زمین بی‌طرف است، به‌طوری که استقلال در حالی پا به ششمین رویارویی با تیم‌های عربستانی در زمین بی‌طرف می‌گذارد که در پنج مسابقه قبلی پیروز شده است. رکوردی که آبی‌پوشان برای حفظ آن امشب به میدان می‌روند تا با تکرار پیروزی بازی رفت به صعود به مرحله بعد نزدیک‌تر شوند.
همین دغدغه سبب شده شفر با فراموش کردن رقابت سخت و نزدیکی که در لیگ برای قهرمانی دارد، تنها به بازی با الهلال فکر کند: «در حال حاضر برای ما لیگ مهم نیست و به الهلال فکر می‌کنیم. ابتدا دیدار با الهلال مهم است و سپس به پدیده فکر خواهیم کرد. الهلال تحت فشار است، زیرا فینال جام حذفی را واگذار کرده است. البته آن‌ها یکی از بهترین‌های آسیا هستند. امیدوارم که الهلال را شکست دهیم. این تیم بسیار قدرتمند است و ما برای پیروزی مقابل این تیم به نظم تاکتیکی خوب نیاز داریم. خیلی‌ها بعد از دربی فکر می‌کردند که ما قهرمانی را از دست داده‌ایم، اما حالا می‌بینید که برگشته‌ایم و این موضوع برای ما مهم است، چون نشان‌دهنده شخصیت تیم ماست.»
در طرف دیگر الهلال برای اعاده حیثیت به بازی امشب نگاه می‌کند. سعودی‌ها پس از دو برد در دو بازی اول‌شان، با شکست مقابل استقلال در بازی سوم، ترمز بردهایشان کشیده شد تا در بازی برگشت به جبران بیندیشند. علاوه بر این شکست الهلال در فینال جام بن زاید مقابل نماینده تونس و از دست رفتن قهرمانی این مسابقات، آبی‌های شهر ریاض را تحت فشار قرار داده است. فشاری که تنها با برد مقابل استقلال می‌توانند آن را کمتر کنند. همچنین زوران مامیچ کروات هم با این نتایج روی لبه تیغ قرار گرفته و شکست دوباره مقابل استقلال می‌تواند به بسته شدن چمدان‌هایش و در خروجی باشگاه منتهی شود تا مسابقه امشب یک بازی حیاتی برای این مربی مشهور کروات باشد.
در دیگر بازی این گروه العین دو امتیازی و قعرنشین به مصاف الدحیل چهار امتیازی می‌رود که به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به آبی‌ها در رده دوم قرار گرفته است.

ذوب‌آهن ایران – الوصل امارات، ساعت ۲۰
ذوب‌آهن دیگر نماینده ایران در آسیا، امشب در آغاز دور برگشت میزبان الوصل امارات است. ذوبی‌ها در حالی آماده دیدار با نماینده امارات می‌شوند که برخلاف پیش‌بینی‌ها تا اینجای کار بهترین عملکرد را در بین نمایندگان کشورمان داشته‌اند و با هفت امتیاز از سه بازی گذشته، صدرنشین گروه A. هستند و با سه امتیاز دیگر می‌توانند جشن صعود به مرحله حذفی را بگیرند و با خیال راحت در دو بازی باقیمانده از مرحله گروهی به میدان بروند.
راز موفقیت تیم منصوریان را باید در تمرکز ویژه این تیم روی بازی‌های لیگ قهرمانان دانست. منصوریان بعد از اینکه متوجه شد تیمش در لیگ نه امید کسب سهمیه دارد و نه خطر سقوط را احساس می‌کند، آسیا را در اولویت قرار داد. تصمیمی که سبب شده سبزپوشان اصفهانی در لیگ قهرمانان فوق‌العاده نتیجه بگیرند. حالا آن‌ها در شرایطی پس از دو هفته دوباره مقابل الوصل قرار می‌گیرند که حریف اماراتی‌شان را در بازی رفت و در دوبی ۳ بر ۲ شکست داده‌اند. بازی رفت در حالی به سود ذوب به پایان رسید که شاگردان منصوریان برای دومین بازی متوالی توانستند بازی باخته را با برد عوض کنند تا نشان دهند که استاد کامبک و بازگشت هستند.
در سوی دیگر الوصل امارات تنها با سه امتیاز در رده چهارم جدول قرار گرفته است و شکست در بازی امشب می‌تواند پرونده صعود این تیم را به طور کامل ببندد. این مسئله سبب شده الوصل که از بازیکنان مطرحی مانند لیما و کایو سود می‌برد در بازی امشب در اصفهان به صورت انتحاری تنها به دنبال برد باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار