کد خبر: 952286
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵
رئیس انجمن سینماداران خبر داد
آیین‌نامه مرتبط با قوانین راه‌اندازی و اداره سالن‌های سینمایی که نسخه اولیه آن در سال ۱۳۴۵ به تصویب رسیده بود پس از ۵۳ سال بازنویسی شده و منتظر تصویب نهایی در جلسه هیئت وزیران است.
سیدمرتضی ذاکر
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: با گذشت بیش از نیم قرن از جلسه مورخ ۶ /۷ /۱۳۴۵ هیئت وزیران که منجر به تصویب آیین‌نامه ۲۰ بندی چگونگی و کیفیت سالن‌های نمایش فیلم و طرز کار آن‌ها گردید، محمد قاصداشرفی رئیس انجمن سینماداران از انجام اصلاحاتی در «آیین‌نامه سالن‌های نمایش» خبر داد و افزود: آیین‌نامه مورد نظر بعد از شش ماه بررسی‌های متداول توسط کمیسیون بند ۵ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که متشکل از نمایندگی از فرمانداری، وزارت مسکن و شهرسازی، نیروی انتظامی، آتش نشانی، شهرداری و انجمن سینماداران بود به سازمان سینمایی ارائه شد که بعد از بررسی‌های لازم این آیین‌نامه به هیئت وزیران برای تصویب ارائه شده است. وی با اشاره به اینکه هیئت وزیران نظرات خود را درباره آیین‌نامه مورد نظر ارائه می‌کنند، بیان کرد: متن اولیه آیین‌نامه مورد نظر در سال ۱۳۴۵ نوشته شده بود یعنی زمانی که سینما‌ها به‌صورت تک سالن ساخته می‌شد، اما طی سال‌های گذشته ساخت پردیس‌های چند سالنه در کشور رونق پیدا کرده و به همین دلیل برای نگارش آیین نامه جدید مواردی از جمله ایمن‌سازی سالن‌های سینمایی و به خصوص مکان‌های جغرافیایی مورد توجه قرار گرفته است.
رئیس انجمن سینماداران تأکید کرد: از جمله موارد مهمی که در آیین‌نامه مورد نظر به آن توجه شده است، می‌توان به ایمنی سالن‌های سینما و در‌های ورودی و خروجی، تداخل جغرافیایی سالن‌های سینما، موقعیت‌های جغرافیایی برای ساخت سالن‌های سینمایی، معماری و مهندسی سالن‌های سینما اشاره کرد. امیدوارم بعد از تصویب هیئت وزیران این آیین‌نامه جدید اجرایی شود. وی در پاسخ به این پرسش که در آیین‌نامه جدید محدودیت ساخت سالن سینما برای پردیس‌های سینمایی در نظر گرفته شده یا خیر، بیان کرد: درباره پردیس‌های سینمایی بر اساس موقعیت جغرافیایی تصمیم‌گیری می‌شود، باید به این مسئله توجه کرد که در حال حاضر تعداد تولید فیلم در کشور بسیار اندک است، اگر در گذشته سالن‌های سینمایی کنار هم ساخته می‌شد، به دلیل تعداد بالای فیلم‌هایی که اکران می‌شد، مشکلی در حوزه مخاطب نداشتیم، اما در حال حاضر سالن‌های سینما به دلیل مشکل کمبود تولید فیلم در حوزه اکران با مشکلاتی مواجه می‌شوند. در چنین شرایطی زمانی که سالن‌های سینما کنار هم قرار دارند، نمی‌توانند همزمان یک فیلم را نمایش دهند. بحث حمایت‌های مالی برای ساخت سالن‌های سینمایی در این آیین‌نامه مورد توجه قرار نگرفته است چراکه این مسئله به سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بستگی دارد، باید دید چه بودجه‌ای در اختیار سازمان سینمایی قرار می‌گیرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار