کد خبر: 952191
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با تداوم بارش‌ برف در روزهای آینده خطر سرمازدگی باغات استان اردبیل را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در جلسه هماهنگی کنترل و کاهش آسیب‌های جوی در اردبیل اظهار کرد: بارش برف در روزهای گذشته و تداوم آن تا آخر هفته باغات استان را به ویژه در مشگین‌شهر، خلخال و کوثر با آسیب سرمازدگی روبرو کرده که باغداران باید نسبت به کاهش این دغدغه جدی اقدام کنند.

عدلی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بخشی از باغات استان به شکوفه‌دهی رسیده بارش برف و کاهش دمای محسوس در روزهای آینده خطر سرمازدگی را در این باغات به شدت بالا برده که ما توصیه می‌کنیم با راهکارهای ارائه شده به کشاورزان عملیات پیشگیری و کنترل آسیب‌ها در دستور کار قرار گیرد.

اما بارش برف که در آخرین روز اولین ماه بهار شرایط زمستانی به استان اردبیل بخشیده همچنان از امشب مناطق مختلف استان به ویژه مرکز و جنوب اردبیل را سفیدپوش خواهد کرد و در کنار آن دمای هوا در دو روز آینده به زیر صفر خواهد رسید.

بارش برف که در سرعین و خلخال تا 28 سانتیمتر به ثبت رسید علاوه بر ایجاد نگرانی در بین زارعین و باغداران مشکلاتی را نیز در تردد هموطنان به وجود آورد به طوری که پلیس راه استان اردبیل و راهداری استان اعلام کرد با توجه به لغزنده بودن جاده‌ها به ویژه در گردنه‌های صعب‌العبور هموطنان از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و خودروی خود را به زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

براساس اعلام هواشناسی استان اردبیل سامانه جدید بارشی که وارد استان خواهد شد طی روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه مناطق مختلف این استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد به طوری که در شمال این استان بارش باران و در مرکز و جنوب بارش‌ها به صورت برف بوده و چهره‌ای متفاوت در آغازین روزهای دومین ماه بهار به استان خواهد بخشید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر