کد خبر: 951951
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:
آب استان اصفهان هر روز صبح و ظهر اندازه گیری می‌شود و میزان همه شاخص‌های آب سالم در آن بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: آب اصفهان کیفیت بسیار خوبی دارد و با وجود خشکسالی های سال های گذشته این کیفیت تغییر نکرد، صبح و ظهر هر روز آب در استان اصفهان اندازه گیری می شود و میزان همه شاخص های آب سالم در آن بررسی می‌شود.
کمال حیدری گفت: بیمارستان بهارستان مراحل انتهایی اقدامات ساخت را طی می کند و چالش های دریافت زمین با زمین شهری برطرف شده است، همچنین بیمارستان تخصصی امام حسین(ع) تخصصی‌ترین بیمارستان اطفال مرکز کشور خواهد شد و توسعه آن شروع شده است و ۴۲۰ تخت خواهد داشت.
وی ادامه داد: هر ساعت یک میلیون دلار و در ایران برای هر نفر ایرانی روزی سه هزار تومان تبلیغ سیگار می شود. مصرف سیگار را باید کاهش دهیم، میزان مرگ و میر سیگار از مجموع مابقی عوامل مرگ و میرها بیشتر است، یکی از دغدغه ها این بوده است که قلیان نیز از سیگار بدتر است و 70 درصد نسبت به سیگار ضرر بیشتری دارد.
معاون بهداشتی علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: متاسفانه نتوانستیم در خصوص قلیان به نقطه نظر دقیقی برسیم و امیدوارم برخورد با مراکز عرضه به نتیجه برسد، سن شیوع قلیان ۱۳ ساله است و در میان خانم ها شیوع شدید را شاهد هستیم.
حیدری اظهار کرد: در حال حاضر 32 درصد افزایش مصرف قلیان را داشته ایم و متاسفانه تلاش ها در جهت برخورد با مراکز عرضه قلیان نیز تاکنون مغفول مانده است و امیدواریم با صحبت های بیشتر این موضوع عملیاتی شود.
وی تصریح کرد: در خصوص رادیوتراپی در استان اصفهان معضل داریم بر اساس استانداردها به اعضای هر یک میلیون نفر جمعیت باید سه دستگاه شتاب دهنده در منطقه وجود داشته باشد و این یعنی استان اصفهان ۱۵ دستگاه شتاب دهنده می‌خواهد.
معاون بهداشتی علوم پزشکی اصفهان، خاطرنشان کرد: آنتن های BTS نیز از مرکز بهداشت مجوز می گیرند و فعلا امن هستند. آلودگی رادیویی در اصفهان نیز در حد استاندارد است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار