کد خبر: 951948
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
شهردار اصفهان:
در حاشیه جلسه بررسی روند پیشرفت پروژه مرکز همایش های بین المللی با حضور معاونان و مدیران خود با بررسی پروژه های عمرانی شهر با بیان اینکه برای اتمام پروژه های مجموعه سالن‌‎ همایش های بین المللی اصفهان، محوطه ‌سازی، دسترسی به بزرگراه و احداث پل شهید روح‌الامین، 300 میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است، اظهار کرد: در صورت تامین مالی این بخش ها این پروژه تا پایان سال 98 تکمیل می شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، شهردار اصفهان اظهار کرد: این پروژه تا قبل از فعالیت دوره جدید مدیریت شهری اصفهان به دلیل عدم پرداخت دیون و برخی دیگر از مشکلات تقریبا به حالت تعطیل درآمده بود اما در یکسال گذشته با تلاش های بی ‌وقفه ‌ای که صورت گرفت، تمامی مطالبات پیمانکاران پرداخت و فعالیت با جدیت از سر گرفته شد.
قدرت اله نوروزی با ابراز خرسندی از روند انجام فعالیت ها در پروژه مرکز همایش‌ ها، گفت: خوشبختانه در انجام تعهدات پیشرفت بسیار خوبی را شاهد هستیم، همچنین بخش زیادی از آزادسازی‌ها انجام شده و تنها بخش ‌های محدودی باقی مانده است.
وی با بیان اینکه در ابتدا قرار بود این پروژه با 100 میلیارد تومان اعتبار کمکی از سوی دولت احداث شود،ابراز نمود : با این وجود در سال ‌های گذشته تنها ۲۰ میلیارد تومان به این پروژه از سوی دولت کمک شد و به دلیل تاخیراتی که در پرداخت اعتبارات وجود داشت و با توجه به افزایش قیمت ‌ها، تاکنون 300 میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است.
نوروزی افزود: در یک سال گذشته مبلغ 100 میلیاردتومان مطالبات پیمانکاران و هزینه انجام برخی از اقدامات جدید پرداخت شده است.
شهردار اصفهان تصریح کرد: امیدوارم با شور و شعف ایجاد شده در این پروژه فعالیت ‌های همه جانبه ادامه پیدا کند و شاهد باشیم که پایان امسال این پروژه تکمیل شده و برای بهره برداری در اختیار شهر قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه امروز 200 نفر کارگر، مهندس، کارشناس و ... درحال فعالیت هستند، ادامه داد: برای پروژه مرکز همایش ها 27 قرارداد با 23 پیمانکار تنظیم شده و پیمانکاران مشغول فعالیت هستند.
نوروزی از رونق و پیشرفت پروژه در شرایط سخت اقتصادی ابراز خرسندی کرد و افزود: در این فرصت از تمام دست اندرکاران، پیمانکاران، مهندسان، کارگران و مسئولان شهرداری که با تمام وجود ایستادند تا تامین مالی و سرعت پیشرفت پروژه به شرایط خوبی برسد، تشکر می‌ کنم.
وی در ادامه با اشاره به روند پیشرفت پروژه حلقه حفاظتی شهر، تصریح کرد: به جرات می‌توان گفت حلقه حفاظتی بزرگترین پروژه ‌ای است که در حال حاضر و سال های آینده اجرا می شود.
شهردار اصفهان با بیان اینکه کلنگ‌ زنی پروژه مجموعه پل ‌های تقاطع غیرهمسطح نصف‌جهان در آینده نزدیک انجام می شود، بیان داشت: برای اجرای این پروژه که در مجاورت کارخانه قند جانمایی شده، اعتباری بالغ بر 120 میلیارد تومان نیاز است.
نوروزی گفت: پیمانکار پروژه مجموعه پل‌ ها و تقاطع غیرهمسطح نصف‌جهان شرکت عمران وابسته به شهرداری اصفهان است که امیدواریم طبق جدول زمانبندی آن را اجرا کند، آزادسازی‌ هایی‌ که باید حدفاصل کارخانه قند تا بزرگراه شهید اردستانی انجام شود که برنامه ‌ریزی خوبی برای آن انجام شده است.
وی در ادامه از آغاز آزادسازی و احداث بخشی از رینگ حفاظتی حدفاصل جاده فرزانگان تا خیابان آیت الله غفاری به طول حدود دو هزار و 700 متر خبر داد و تاکید کرد: پل آیت الله غفاری تا تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی به طول حدود سه کیلومتر نیز در آینده نزدیک به اتمام می ‌رسد.
300 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مرکز همایش های بین المللی اصفهان نیاز است
معاون عمران شهری شهرداری اصفهان نیز در حاشیه این نشست و بازدید با بیان اینکه در سال 98 چند پروژه مهم به منظور برنامه ریزی برای تکمیل هر چه سریعتر وجود دارد، اظهار کرد: مرکز همایش های بین المللی، حلقه حفاظتی و پروژه چهارباغ از جمله پروژه های در اولویت شهرداری برای اتمام است که امروز تصمیمات خوبی برای این پروژه ها گرفته شد.
ایرج مظفر با بیان اینکه 300 میلیاردتومان دیگر اعتبار برای تکمیل پروژه مرکز همایش های بین المللی نیاز است، تصریح کرد: طی سال های اجرای پروژه سالن همایش های بین المللی شهر اصفهان امسال بیشترین پروژه برای این مرکز در نظر گرفته شده است. با توجه به شرایط اقتصادی اتمام این پروژه عظیم کار بسیار مشکلی است با این وجود قطار این پروژه سرعت گرفته است.
معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه امیدواریم پروژه مرکز همایش های بین المللی نیز تا پایان سال به اتمام برسد، افزود: این مرکز می تواند مرکزی برای جذب گردشگر داخلی و خارجی بوده و سبب رونق این صنعت در شهر اصفهان شود.
وی تاکید کرد: به جز پروژه هتل تجاری مرکز همایش های بین المللی که یک پروژه جنبی است، امیدواریم سایر بخش این پروژه تا پایان سال تکمیل شود.
مظفر در ادامه با اشاره به حلقه حفاظتی شهر اصفهان، گفت: قرار است طبق برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال 99، 9 کیلومتر از این حلقه در قسمت شرق در مناطق 15، 14 و 10 به علاوه دو تقاطع بزرگ آن تکمیل شود تا ترافیکی که در شمال شرق در خیابان های بعثت، چهارراه عاشق اصفهانی و میدان جوان وجود دارد حذف شده و خدمت بزرگی به کاهش ترافیک شهر و مناطق محروم صورت بگیرد.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار