کد خبر: 951934
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: استان مرکزی در برخی بخش‌های فرهنگی و هنری از شاخص‌های استان‌های محروم نیز پایین‌تر است که در این زمینه باید برنامه ریزی اصولی انجام شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: استان مرکزی در برخی بخش‌های فرهنگی و هنری از شاخص‌های استان‌های محروم نیز پایین‌تر است که در این زمینه باید برنامه ریزی اصولی انجام شود.

حجت الاسلام عباس دانشی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در آئین تکریم و معارفه مدیرکل پیشین و جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی که با حضور معاون و مدیرکل امور هماهنگی استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اراک برگزار شد، اظهار داشت: استان مرکزی در حوزه‌های فرهنگ و هنر با تمام تلاش‌هایی که صورت گرفته، متأسفانه از استان‌های کم‌برخوردار نیز پایین‌تر است که با وجود این پیشینه قوی فرهنگی و هنری و ظرفیت‌های موجود نباید چنین باشد و باید به دنبال رفع مشکلات بود.

وی افزود: دستگاه‌های مرتبط و سازمان‌ها و حتی صنایع و بخش‌های اقتصادی برای رسیدن فرهنگ و هنر استان مرکزی به بالندگی، ترقی و تعالی باید تلاش مضاعف کنند. خدمت در عرصه فرهنگ و هنر، به ویژه تأثیرگذاری در عرصه‌های فرهنگی و هنری در همه جامعه و بخش‌های مختلف اجتماعی افتخار بزرگ است.

دانشی ادامه داد: با توجه به اینکه در این حوزه ظرفیت‌های خوبی در استان وجود دارد تلاش خواهم کرد همه ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان مرکزی فعال شوند و به کار گرفته شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بیان داشت: اینکه این همه مفاخر داشته ایم خوب است، لکن تنها داشته این نباشد، بلکه این نخبه پروری و ایجاد بسترهای رشد دنبال شود و ترقی و تعالی همچنان ادامه داشته باشد.

وی تصریح کرد: باید به دنبال رفع ضعف‌ها، نواقص و عوامل ایستایی باشیم. باید ببینیم هم اکنون جایگاه هنرهای نمایشی استان که می‌دانم پیشینه خوبی دارد در کشور چگونه است یا هنرمندان هنرهای تجسمی استان در کشور در کدام جایگاه ایستادند؟ اهل فرهنگ و ادب و هنر استان در کشور و در عرصه‌های بین المللی از چه جایگاهی برخوردارند؟ یا اینکه زنان، مردان و نام آوران اهل رسانه و فرهنگ ادب و هنر چه نقشی دارند؟ اینها همه باید مورد ارزیابی و رصد قرار بگیرد و به نکات مهم در این حوزه برای پیدا کردن جایگاه واقعی تلاش کرد.

دانشی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم بر اساس توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود فرهنگ و ارشاد اسلامی کار کنیم یک دست صدا ندارد. امکانات و بودجه گسترده و وسیع نیست. لذا باید صنایع و حوزه‌های اقتصادی که در استان هستند به میدان بیایند و پیوند بین عرصه‌های صنعتی، تجاری، فرهنگی و هنری تحقق پیدا کند.

وی ادامه داد: در همه دنیا مراکز مهم صنعتی، اقتصادی و تولیدی در کنار فرهنگ و هنر است و امیدوارم در استان بتوانیم از این ظرفیت‌های خوب و تأثیرگذار با این پیوند بهره مند شویم.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر