کد خبر: 951668
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل:
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: از اوایل سال آبی جدید نسبت به مدت مشابه سال قبل میزان بارش در اردبیل هفت درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، اصغر سلیمان زاده با اشاره به بارش ‌های اخیر در اوایل سال جاری اظهار کرد: ورودی سدهای استان بویژه سد یامچی در سال جاری مثبت ارزیابی می ‌شود طوری که بیش از 40 میلیون متر مکعب آب از اول سال آبی امسال وارد این سد شده که این میزان در سال گذشته 39.1 میلیون متر مکعب بوده است.

وی با بیان اینکه حجم مخزن آب در سد یامچی اردبیل با 10 میلیون مترمکعب کسری نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بود، گفت: کسری آب با بارش‌ های اخیر به میزان چهار میلیون مترمکعب جبران شد و امیدواریم با تداوم بارش‌ ها 6 میلیون مترمکعب باقی‌‌ مانده نیز تامین شود تا مشکلی در تامین آب استان به وجود نیاید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ‌ای اردبیل لزوم آمادگی در برابر سیلاب را یادآور شد و گفت: برخی از نقاط حادثه خیز رودخانه های استان برای کاهش بحران احتمالی سیل ساماندهی می شود.

سلیمان زاده با بیان اینکه با همکاری نیروهای قضایی و انتظامی استان با متجاوزان به حریم و بستر رودخانه ها برخورد خواهد شد، بیان کرد: اقدامات مناسبی نیز برای لایروبی و آزادسازی حریم رودخانه ها انجام شده و این اقدامات تداوم خواهد یافت.

وی جلوگیری از حفر چاه های غیرمجاز، جلوگیری از کشت برنج در برخی نقاط استان ، تقلیل منصوبات و نصب کنتورهای هوشمند را از دیگر برنامه های شرکت در سال جاری ذکر کرد و گفت: تعدادی از طرح های مهم سدسازی امسال بهره برداری و تحول بزرگی در توسعه استان ایجاد می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر