کد خبر: 951666
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱
شهردار اردبیل:
شهردار اردبیل گفت: شهرداری اردبیل فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های خود را با رویکرد فرهنگی و بر انسان‌محوری هدفگذاری کرده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، حمید لطف‌اللهیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دنبال ثبت جهانی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی ضرورت ساماندهی اطراف این اثر تاریخی و جهانی بیش از گذشته احساس می‌شد که با نظر کارشناسان و متخصصان تصمیم بر این شد تا پیاده راه فرهنگی و تاریخی عالی قاپو به عنوان یک مجموعه باارزش به شکل آبرومند عملیاتی شود.

وی خاطرنشان کرد: به رغم شرایط نامساعد جوی ما پروژه را در نیمه دوم سال گذشته با سرعت به پیش بردیم به طوری که اوایل امسال این پروژه همزمان با ورود گردشگران و مسافران نوروزی به بهر‌ه‌برداری رسید تا جلوه‌ای متفاوت به این مجموعه تاریخی بدهد.

شهردار اردبیل گفت: با توجه به رسالت فرهنگی شهرداری اردبیل ما به فراخور موقعیت این اثر جهانی و عناصر باارزش پیرامونی آن به نیت حضور گرم گردشگران تصمیم گرفتیم تا پیاده راه عالی قاپو را با در نظر گرفتن تمام شرایط و مختصات به شکل کیفی اجرایی و عملیاتی کنیم.

لطف‌اللهیان ادامه داد: در کنار طراحی آب‌نماها و فضاهای جذاب برای گردشگران سعی شده تا در این مسیر تاریخی امکاناتی نیز برای گردشگران در نظر گرفته شود تا آنها با خیال راحت و در کمال آرامش در این فضای شهری بتوانند از جاذبه‌ها و دیدنی‌های تاریخی و فرهنگی لذت ببرند.

وی افزود: وجود مغازه‌ها و غرفه‌های متعدد و عرضه کننده سوغاتی‌ها و آثار صنایع دستی استان در این محدوده و همچنین وجود چندین مجموعه مذهبی و معنوی در مسیر پیاده راه عالی قاپو خود فرصتی متفاوت برای گردشگران داخلی و خارجی به وجود آورده تا از شرایط مهیا شده بهتر استفاده کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر