کد خبر: 951170
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۰
تراکتور بدموقع باخت، پرسپولیس به دایی رسید
استقلال با گل پاتوسی برنده بازی بزرگ هفته بیست و پنجم مقابل سپاهان بود، آن هم در روزی که تراکتور با یک باخت عجیب در رشت، در حساس‌ترین هفته‌ها امتیاز از دست داد، امروز هم پرسپولیس با سایپا بازی دارد.
سعيد احمديان
سرویس ورزش جوان آنلاین: پرونده هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر امروز با انجام دو بازی بسته می‌شود؛ رقابت‌هایی که هر چه به پایان نزدیک می‌گردد جنگ قهرمانی در بالای جدول و تلاش تیم‌های قعر جدولی برای ماندن آن را جذاب‌تر می‌کند.

استقلال برنده بازی بزرگ
استادیوم نقش جهان اصفهان در روزی که بیش از ۶۰ هزار تماشاگر به ورزشگاه آمده‌بودند، میزبان حساس‌ترین بازی هفته بیست و پنجم لیگ برتر بود، نبرد استقلال و سپاهان، دو تیمی که با قرار گرفتن در رده سوم و چهارم جدول در کورس قهرمانی قرار دارند. بازی با شروع خوب استقلال آغاز شد، برتری خط میانی آبی‌ها، میانه زمین را از تیم میزبان گرفته بود تا شاگردان شفر رو به جلوتر بازی کنند و با فشار روی دروازه سپاهان به دنبال رسیدن به گل باشند. در ادامه، اما سپاهان توانست بر جریان بازی سوار شود و هافبک‌های زردپوش بودند که بازی را در اختیار گرفتند تا در ادامه سپاهان باشد که برتری نسبی نسبت به حریفش داشته باشد. سپاهانی‌ها با توجه به حضور کی‌روش استنلی و سجاد شهباززاده بلندقامت در خط حمله با استفاده از سانتر از جناحین و استفاده از توپ‌های هوایی از ضربات سر مهاجمانشان به دنبال باز کردن دروازه استقلال بودند. با این حال جدی‌ترین موقعیت بازی روی یک شوت از راه دور ثبت شد و ضربه ولادمیر کومان در دقیقه ۲۴ با واکنش سید حسین حسینی راهی کرنر شد. نیمه اول با وجود تلاش دوم تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید.
نیمه دوم استقلال و سپاهان هم از همان دقایق اول با تلاش دو تیم برای رسیدن به گل آغاز شد، بازی پایاپای دو تیم سبب شد تا بیشتر توپ در محوطه جریمه در گردش باشد، با این حال عملکرد خوب خط دفاعی استقلال و سپاهان باعث شده بود تا توپی از خط دروازه‌ها رد نشود. در ۱۰ دقیقه پایانی بازی حملات دو تیم شدت بیشتری گرفت، طوری که درخشش دروازه بان مانع از به ثمر رسیدن گل شد. استقلال در دقیقه ۸۶ روی کرنر ارسالی پاتوسی از سمت راست با ضربه سر علی کریمی به گل هم رسید، اما زاهدی فرد، داور مسابقه گل را نپذیرفت تا شادی گل آبی‌ها کوتاه باشد. در وقت‌های تلف شده فشار استقلال بالاخره نتیجه داد و پاتوسی در آخرین دقایق وقت‌های تلف شده (دقیقه ۹۷) گل پیروزی را وارد دروازه سپاهان کرد تا آبی‌ها برنده بازی بزرگ هفته باشند. استقلال با این برد ۴۷ امتیازی شد و با توجه به تفاضل گل بهتر نسبت به سپاهان، در رده سوم قرار گرفت و شاگردان قلعه‌نویی به رده چهارم سقوط کردند.

باخت بد موقع تراکتور، فرصت‌طلبی پدیده
در دیگر بازی تیم‌های بالای جدولی، تراکتور به مصاف سپیدرود رفت و پدیده میزبان نفت مسجد‌سلیمان بود. هواداران تراکتورسازی که دیروز تیم‌شان برای صدرنشینی موقت به رشت رفته‌بود، فکرش را هم نمی‌کردند در نهایت با دست خالی راهی تبریز شوند. با این حال بر خلاف پیش‌بینی‌ها تراکتور دیروز برابر سپیدرود رشت ۳ - یک باخت؛ شکستی که محسن فروزان دروازه‌بان تراکتور با عملکرد ضعیفش نقش اول را در آن داشت. با این شکست تراکتور ۴۹ امتیازی باقی ماند و اولین شکست در کارنامه لیکنز بلژیکی با تراکتور ثبت شد. در بازی دیگر دیروز پدیده توانست نفت مسجد سلیمان را با ۳ گل شکست دهد و ۴۶ امتیازی شود و از کورس قهرمانی عقب نماند.

پرسپولیس – سایپا ساعت ۱۹
قرمز‌ها پس از پیروزی در لیگ قهرمانان و زنده شدن امیدهایشان در آسیا امروز در ادامه لیگ برتر به مصاف سایپا می‌روند. پیروزی مقابل الاهلی علاوه بر اینکه سبب شد تا برانکو و شاگردانش برای صعود امیدوار به دور برگشت شوند، باعث شده است آن‌ها با انگیزه مضاعفی آماده ادامه بازی‌هایشان در لیگ برتر شوند، به خصوص که پس از دو قهرمانی متوالی، برای سومین جام و هت‌تریک از شانس بالایی برخوردارند. پرسپولیس در شرایطی برای دیدار مقابل شاگردان دایی آماده می‌شود که با ۵۱ امتیاز صدرنشین لیگ است و این در فاصله شش بازی تا پایان لیگ، شانس اول بالا بردن جام در پایان فصل به شمار می‌رود. بر خلاف لغزش اولیه پرسپولیس در آسیا در دو هفته اول، آن‌ها در لیگ داخلی هفته‌هاست که نباخته‌اند و سه بازی اخیرشان را در لیگ با پیروزی به پایان رسانده‌اند تا نشان دهند به برد عادت کرده‌اند؛ عادتی که قرمز‌ها را در آستانه سومین قهرمانی متوالی در لیگ برتر قرار داده است.
برانکو که تیمش در بازی رفت مقابل سایپا به تساوی یک – یک رسیده است، در آستانه بازی برگشت معتقد است که نارنجی‌ها را دست‌کم نمی‌گیرند: «سایپا حریفی است که تکلیفش را روشن کرده و در حاشیه امنیت است از طرفی نمی‌تواند امیدوار باشد که به رده‌های بالای جدول دست پیدا کند و این بزرگ‌ترین خطر برای ماست، زیرا آن‌ها تحت فشار نیستند و بزرگ‌ترین انگیزه‌شان بازی مقابل قهرمان کشور است. به این دلیل می‌گویم انتظار نبردی سخت و سنگین را دارم. مقابل استقلال دیدید که سایپا تا دقایق آخر برای پیروزی تلاش کرد. اصلاً به این فکر نخواهم کرد که بازی آسانی است. بازی بسیار سخت است.»
در سوی دیگر علی دایی دوباره به تیم سابقش رسیده است تا حساسیت‌های مسابقه با توجه به حضور این مربی روی نیمکت تیم مقابل پرسپولیس بیشتر هم شود، مربی‌ای که برانکو می‌گوید شخصیت برنده بودن را به شاگردانش نیز منتقل می‌کند و این کار قرمز‌ها را سخت‌تر می‌کند. با این حال روند سایپا در لیگ هفدهم پرفراز و نشیب بوده است و آن‌ها بالا و پایین زیادی در نمودار نتایج‌شان در طول ۲۴ هفته گذشته از لیگ داشته‌اند. سایپا که در هفته‌های ابتدایی لیگ جزو تیم‌های بالای جدولی بود، در ادامه با یک روند نزولی از جمع تیم‌های مدعی عقب ماند تا حالا پیش از بازی در هفته بیست‌وچهارم با ۳۱ امتیاز در رده هفتم قرار گیرد، یعنی ۲۰ امتیاز کمتر از پرسپولیس صدرنشین.

نتایج سایر بازی‌ها
هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر روز پنج‌شنبه آغاز شد و مهم‌ترین بازی روز اول دربی اهواز بود، مسابقه‌ای که فولاد با افشین قطبی توانست ۳ بر یک استقلال خوزستان را شکست دهد، آن هم در مسابقه‌ای جنجالی که سه اخراجی داشت، یک بازیکن از فولاد و دو بازیکن از استقلال خوزستان. در بازی دوم روز پنج‌شنبه هم تلاش ماشین‌سازی و نساجی نتیجه نداشت تا این مسابقه با تساوی بدون گل به پایان برسد. همچنین در ادامه بازی‌های هفته بیست‌و‌پنجم، علاوه بر بازی پرسپولیس و سایپا تیم‌های پیکان و ذوب‌آهن در دیگر بازی امروز با هم روبه‌رو می‌شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار