کد خبر: 951159
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۹
معاون گروه توسعه ملی مشکل اصلی شرکت‌های زیان‌ده را قدیمی‌بودن فناوری و روش‌های تولید آن‌ها ارزیابی کرد.
سرویس اقتصاد جوان آنلاین: علیرضا کدیور به «سنا» گفت: زیان‌دهی اغلب به واسطه مشکلات مالی شرکت‌ها است؛ یعنی مشکل اصلی وجود بدهی‌های سنگین بانکی، بدهی به تأمین‌کنندگان است که رسیدن به سوددهی را با مشکل مواجه کرده‌است. وی ادامه داد: در حال حاضر صنایع خودرویی بیش از بقیه صنایع به این واکاوی و تشخیص دلایل زیان‌دهی نیاز دارند؛ چراکه برخی از شرکت‌ها طی سال‌های گذشته چندین بار از محل تجدید ارزیابی‌ها افزایش سرمایه داده‌اند، اما همچنان درگیر زیان انباشته بوده و هستند و این زیان همواره نیز در حال افزایش است.
این فعال بازار سرمایه با اشاره به صنایع نساجی به عنوان صنایع بعدی دارای زیان انباشته گفت: ساختار مالی نامناسب به عنوان مهم‌ترین عامل و سوءمدیریت به عنوان عامل بعدی از مهم‌ترین دلایل زیان‌دهی شرکت‌ها است و مشکلات صنعت در جایگاه آخر قرار دارد.
کدیور دلیل زیان‌دهی بخشی از صنایع بانکی را نیز وجود ساختار مالی نامناسب دانست و افزود: در این میان مشکلات ناشی از اقتصاد کلان به تشدید مشکلات موجود در ساختار نظام بانکی منجر شده‌است. این در حالی است که طی چند سال گذشته بانک‌ها اعم از خصوصی یا نیمه دولتی نیز جزو صنایعی بوده‌اند که بار‌ها افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی داده‌اند، اما زیان انباشته آن‌ها به طرز فزاینده‌ای افزایش پیدا کرده‌است. وی با تأکید بر ضرورت واکاوی دلایل زیان‌دهی بانک‌ها به عنوان یکی از صنایع مهم در بازار سرمایه و اقتصاد گفت: شرکت‌ها باید ضمن استفاده درست از فرصت ایجاد شده، حذف مالیات از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و ایجاد امکان خروج از ماده ۱۴۱ به سمت تغییر در ساختار مالی و به روز‌رسانی حرکت کنند تا با پایان زیان، سودآوری محقق شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار