کد خبر: 951142
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۳
دبیر علمی نمایشگاه نقاشی انقلاب هنر:
دبیر علمی نمایشگاه نقاشی «انقلاب هنر» این نمایشگاه را آغازی بر فعالیت‌های پژوهشی در حوزه هنر انقلاب اسلامی دانست و گفت: هنر‌های تجسمی پس از شعر، هنر انقلاب را متجلی کرده است.
نوید پارسا
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین:  محمدعلی رجبی، عضو پیوسته و عضو گروه هنر‌های سنتی فرهنگستان هنر، درباره نمایشگاه «انقلاب هنر» گفت: این نمایشگاه آغازگر کار‌های پژوهشی و تحقیقاتی درباره هنر انقلاب اسلامی و حرکتی نمادین برای پاسداشت روز شهادت شهید بزرگوار، سید مرتضی آوینی است. وی درخصوص نمایشگاه نقاشی «انقلاب هنر» اظهار داشت: این نمایشگاه به عنوان حرکتی نمادین بر اساس روز «هنر انقلاب اسلامی» و پاسداشت روز شهادت شهید بزرگوار، آوینی برگزار می‌شود. «انقلاب هنر» آغازگر کار‌های پژوهشی و تحقیقاتی درباره هنر انقلاب اسلامی و اعلام حضور ما برای پرداختن به این هنر است. هنر‌های تجسمی انقلاب بعد از شعر انقلاب دومین هنری است که رشد و گسترش یافت. در این دوره نیرو‌های جوان انقلابی در عرصه تجسمی آثاری را ابداع کردند که بسیار اثرگذار بود. در این نمایشگاه نیز تلاش کردیم تا از آثار افراد شاخص استفاده کنیم.
وی ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم در آینده فقط به برگزاری نمایشگاه و آثار عملی هنری بسنده نکنیم. این حرکت همکاری و مشارکت همه ارگان‌ها و سازمان‌های پیشکسوتی که گنجینه بزرگ هنر انقلاب را در خود جای داده‌اند، می‌طلبد. امیدواریم با تشکیل گروه هنر انقلاب در فرهنگستان هنر، به بهترین نحو در این راستا گام برداریم. عضو پیوسته فرهنگستان هنر افزود: قرار است به دنبال برگزاری نمایشگاه «انقلاب هنر»، یک نشست تخصصی نیز برگزار شود که زمان برپایی آن متعاقباً اعلام خواهد شد.
این هنرمند در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ما برای برگزاری نشست‌های تخصصی یا نمایشگاه در عرصه تجسمی هنر انقلاب قائل به زمان خاصی نیستیم و معتقدیم که در طول سال باید این مبحث از زوایای مختلف نقد و بررسی شود. زیرا بعد از انقلاب اسلامی ایران به قدری در زمینه تجسمی فعال شده‌ایم که اگر یک دوره یکساله به برگزاری نمایشگاه و نشست‌های تخصصی بپردازیم باز هم موضوع برای بحث داریم.
نمایشگاه نقاشی «انقلاب هنر» به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی و پاسداشت مقام شهید سید مرتضی آوینی، از ۲۰‌فروردین، در مؤسسه فرهنگی و هنری صبای فرهنگستان هنر برپا شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار