کد خبر: 951119
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۱
نماینده مقام معظم رهبری در شورای‌عالی امنیت ملی:
نماینـده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: امـریکایی‌هـا هم اکنون خـودشان هم معتـرف هستند که ایران قـوی‌ترین و موفـق‌ترین نیـرو در مبارزه با تروریسم در منطقـه بوده است و روندتقـابلی در دو دهـه گذشته میان امـریکا و ایران حاکی از شکست امـریکایی‌هـاست.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش فارس، سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه تأمین امنیت در سطح ملی برای مردم بسیار اهمیت دارد و از وظایف اصلی نظام‌ها و دولت‌هاست، افزود: تروریسم و ناامنی دو روی یک سکه هستند و نمی‌توان آن‌ها را از هم تفکیک کرد.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به بیانیه شورای عالی امنیت ملی در مقابله به مثل و قرار دادن ستاد فرماندهی مرکزی امریکا در فهرست گروه‌های تروریستی گفت: زمانی که بحث ترور یعنی ایجاد اخلال در امنیت یک ملت مطرح می‌شود نهاد‌های مسئول نسبت به چنین مقوله‌ای نمی‌توانند بی‌تفاوت باشند.
جلیلی با اشاره به وجود امنیت کامل در کشورمان افزود: این امنیت به راحتی به دست نیامده است و مردم ما توانمندی خود را در تأمین امنیت نشان داده‌اند.
وی گفت: اینکه ۳۰ سال پس از جنگ تحمیلی کسی جرئت نمی‌کند به مرز‌های ما نزدیک شود ناشی از امنیت شکل گرفته در کشورمان است، بنابراین وظیفه همه ارکان نظام است تا در مباحث مربوط به امنیت به ویژه امنیت ملی، به موقع و صحیح، اقدام لازم را انجام دهند و بیانیه شورای عالی امنیت ملی در همین راستا بوده است.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: اینکه اکنون ارتش رژیم حاکم بر امریکا را یک گروه تروریستی می‌دانیم فقط یک بحث نمادین نیست بلکه مردم منطقه و جهان به خوبی شاهد هستند آنچه از سوی دولت امریکا در این سال‌ها انجام شده، رفتار‌های تروریستی است.
وی با بیان اینکه حمایت امریکا از تروریسم مبتنی بر مستندات است، گفت: باید در برابر چنین رژیمی برنامه جدی داشته باشیم تا آن بداند با نظام، دولت، مجلس و مردمی مواجه است که در دفاع از استقلال، آزادی و امنیت خود یکپارچه هستند و همبستگی جدی دارند.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: مستبدان منطقه، متحدان امریکا و بدترین ناقض حقوق بشر هستند، اما رئیس‌جمهور امریکا با آن‌ها رقص شمشیر می‌کند و ابایی ندارد.
جلیلی گفت: کسی که خود در نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم و به کارگیری سلاح‌های هسته‌ای و کشتار جمعی متهم ردیف اول است، خود را مدعی نشان می‌دهد.
وی افزود: آن‌ها می‌خواهند تعریف خودشان از تروریسم را دیکته کنند.
جلیلی گفت: امریکا می‌بیند ملتی پیدا شده است که تعریف واقعی و صحیح از تروریسم، حقوق بشر، آزادی، دموکراسی و مردم‌سالاری ارائه می‌دهد.
جلیلی گفت: امریکا می‌خواهد با ترساندن دولت‌ها و ملت‌ها کار خود را پیش ببرد و اکنون ملتی پیدا شده است که نمی‌ترسد و این ملت با این کار، ایستادگی و پیشرفت کرده و او از این نگران است.
جلیلی با اشاره به نتایج اشغال نظامی امریکا در عراق و افغانستان و شکست محاسباتی آنان گفت: به گفته خود آنان، ۷هزار میلیارد دلار در منطقه هزینه کردند، اما دستاوردی نداشته‌اند و با عجز، مجبور شدند در تیر ۸۷ با ما وارد گفت‌وگو شوند و نامه‌هایی که حاکی از عجز آنان بود را به مقام معظم رهبری نوشتند.
جلیلی در پاسخ به این پرسش که چرا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آماج کینه امریکا قرار گرفته است؟ گفت: سپاه یک نهاد برخاسته از انقلاب است که این بستر را برای ملت فراهم می‌کند تا با اتکا به استعداد و توانمندی‌های خود بتواند اهدافش را محقق کند و بارزترین آن در دفاع مقدس بود.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: امریکا فهمیده است که از طریق گزینه نظامی نمی‌تواند موفق شود و اقدامات نظامی آنان نه تنها نتیجه‌ای نداشت بلکه موجب قدرتمندتر شدن جمهوری اسلامی ایران شده و امنیت کشورمان در این منطقه پرآشوب، مثال زدنی است.
جلیلی افزود: نهاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امنیت، تمامیت ارضی و پیشرفت کشور را با مشارکت دادن مردم، تضمین کرده است و این نهاد، مردمی است و رابطه عمیق عاطفی میان مردم و این نیرو شکل گرفته است.
وی گفت: ملت ما در این ۴۰ سال با ایمان و هوشمندی توانسته است درست عمل کند و امورات خود را پیش ببرد.
جلیلی با بیان اینکه ترامپ حماقت کرد که دوباره تحریم‌ها را برقرار کرد، افزود: به زودی رژیم تحریم‌های امریکا با بن بست مواجه خواهد شد، زیرا کشوری که ۱۵همسایه دارد و سرشار از ظرفیت‌های بزرگ و نیرو‌های انسانی مؤمن و باانگیزه است به بن بست نمی‌رسد.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی درباره آینده روند تقابلی امریکا با کشورمان گفت: این روند مبتنی بر برآورد میدانی است و بر اساس برآورد‌های خود آنان، امریکا در منطقه ما به ویژه در دو دهه اخیر با شکست مواجه شده است.
وی افزود: مردم منطقه شاهد بودند که امریکا در بسیاری جا‌ها که به ناکامی رسید سعی کرد به شکل نیابتی از طریق تجهیز گروه‌های تروریستی، آنان را به جان مردم منطقه بیندازد.
جلیلی گفت: اکنون خود آن‌ها بیان می‌کنند که ایران قوی‌ترین و موفق‌ترین نیرو در مبارزه با تروریسم در منطقه بوده است.
وی افزود: ترامپ صراحتاً اعتراف کرده که امریکا تروریسم را در منطقه شکل داده است، همچنین مرکزیت تروریسم را در معرض تیغ قوی‌ترین نیروی مبارزه با تروریسم قرار می‌دهد و این روند نشان می‌دهد که اگر آنان بخواهند دست از پا خطا کنند همان فرجام داعش برای «سنتکام» رقم خواهد خورد و مجبور به فرار ذلت‌بار از منطقه خواهند شد.
جلیلی گفت: آینده پرشکوه، موفق، امن و همراه با پیشرفت بیشتر در انتظار ملت ماست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار