کد خبر: 951015
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
امام جمعه شهرستان ورزقان:
امام جمعه شهرستان ورزقان گفت:جمهوری اسلامی به دعوت دولت‌های عراق و سوریه در این کشور‌ها حضور پیدا کرده است، آمریکا باید پاسخ دهد که با کدام دعوت در این کشور‌ها حضور دارد؟ این تروریستی که در دنیا مطرح است، همان ارتش آمریکا است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی پورمحمد  اظهار داشت: اقدام احمقانه رئیس جمهور آمریکا در قرار دادن سپاه در لیست به اصطلاح "تروریست" را اولا به فال نیک می‌گیریم و این کار به نفع جمهوری اسلامی در دنیا خواهد شد، در ثانی علل مختلفی در این اقدام ترامپ وجود دارد؛ مثلا یک دلیلش این است که عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی در منطقه خاورمیانه، مجامع بین‌المللی، آسیا و به خصوص غرب آسیا برای آمریکای‌ها قابل هضم نبود.

وی در ادامه گفت: من در خطبه‌های چند هفته قبل در نماز جمعه عرض کردم، تلاش آمریکای‌ها برای ایجاد اتحاد عربی علیه ایران در چندین جلسه که با حضور چند تن از روسای جمهوری کشورهای عربی در ورشو لهستان برگزار شد بی‌نتیجه ماند و آمریکا به خواسته خود نرسید، همه به اتفاق از جمهوری اسلامی دفاع کردند و حتی این جلسه بدون نشست خبری به پایان رسید.

 امام جمعه شهرستان ورزقان افزود: در آن جلسه یکی از روسای جمهور کشور عربی به شدت از ایران دفاع کرده و عملکرد جمهوری اسلامی در ارتباط با سوریه، عراق ، فلسطین و یمن را دفاع مثبت دانسته بود.

پورمحمد افزود: جمهوری اسلامی ایران به شدت مخالف تروریسم است و این جایگاهی که ایران برای خودش کسب کرده با درایت مقام معظم رهبری، نیروهای انقلابی، بسیج و خصوصا فرماندهان دوران دفاع مقدس برای آمریکای‌ها قابل هضم نبود و می‌خواستند با یک اقدام سپاه پاسداران را در انزوا قرار دهند اما زمانی که به نتیجه نرسیدند، تلاش کردند سپاه را در لیست "تروریست" قرار دهند.

امام جمعه شهرستان ورزقان تصریح کرد: دنیا به خوبی می‌داند که جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران "تروریست" نیست و اگر سپاه در عراق و سوریه حضور دارد به دعوت رئیس جمهور و دولت رسمی و قانونی این کشورها بوده است.

پورمحمد افزود: جمهوری اسلامی به دعوت دولت‌های عراق و سوریه در این کشورها حضور پیدا کرده است، آمریکا باید پاسخ دهد که با کدام دعوت در این کشورها حضور دارد؟ این تروریستی که در دنیا مطرح است همان ارتش آمریکا است.

وی با اشاره به اقدام متقابل شورای عالی امنیت ملی بیان کرد: جا دارد از اقدام خوب شورای عالی امنیت ملی، وزیر امور خارجه و کمیسیون امنیت ملی مجلس که مرکز فرماندهی ارتش آمریکا را در لیست "تروریستی" قرار دادند، تشکر کنم

پورمحمد، به اقدام نمایندگان مجلس در پوشیدن لباس پاسداری اشاره کرد و عنوان کرد: روز گذشته نمایندگان مجلس با لباس سپاه در مجلس حضور پیدا کردند و این به آن معنا است که همه ما سپاهی هستیم، ۸۰ میلیون نفر جمعیت جمهوری اسلامی همه سپاهی هستند.

امام جمعه شهرستان ورزقان متذکر شد: وقتی که ارتش آمریکا تروریست معرفی می‌شود، به این معنی است که ارتش و نیروی تروریستی نباید در خلیج فارس حضور داشته باشند و پایگاه‌های نظامی تروریست‌ها در منطقه باید، جمع شود و هر کشور و دولتی که به ارتش تروریستی آمریکا پایگاه نظامی داد، باید پاسخگو باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر