کد خبر: 950970
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۵
وزیر ارشاد در افتتاحیه مسابقات قرآن کریم:
صالحی گفت: انقلاب اسلامی ایران همان ادامه تاریخ بعثت است، انقلاب اسلامی که هم اکنون در ۴۰ سالگی آن هستیم پیوند وسیعی با کلمات قرآن دارد.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن تقدیر از حضور شرکت کنندگان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: در ادبیات قرآنی انسان سه رستاخیز دارد، آشنا‌ترین و مشهورترین آن قیامت کبری است، اما در کنار این رستاخیز دو رستاخیز آغازین و میانی انسان‌ها داشتند که قرآن با مبشرین و ناظرین یاد می‌کند و دیگری رستاخیز میانی رسالت پیامبر اکرم (ص) است که بر انسان‌ها گذشته است.
وی در ادامه بیان کرد: انسان‌ها نخست تراکم معنوی و وجودی داشتند که با بعثت حضرت ختمی مرتبت به وجودی کامل تبدیل شده است.
صالحی عنوان کرد: در بعثت پیامبران گذشته کتاب پس از انبیا یا در حاشیه رسالت پیامبران بود، اما از همان آغاز بعثت، رسالت پیامبر اکرم (ص) با کتاب همراه بود، همچنین یکی دیگر از ویژگی‌هایی را می‌بینیم که هر سه ضلع جامع، انسان و تمدن را محقق کرد و شکل داد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: انقلاب اسلامی ایران همان ادامه تاریخ بعثت است، انقلاب اسلامی که هم اکنون در ۴۰ سالگی آن هستیم پیوند وسیعی با کلمات قرآن دارد و مقام معظم رهبری خود مفسر بزرگ قرآن کریم هستند.
انقلاب اسلامی بر مائده قرآن انقلاب اسلامی بنا شد و تا امروز چندین دستاورد قرآنی مانند هزاران حافظ قرآنی و موسسه قرآنی پدید آمده است.
صالحی تصریح کرد: سی‌و‌ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم یکی از این گام‌های قرآنی است و از تمام دست‌اندرکاران برگزار کننده این مسابقات تشکر می‌کنم.
مجموعه تمام این شرکت کنندگان باشگاهی قرآنی را در سراسر جهان شکل دادند و توانستند این رویداد موسمی را به رویدادی مستمر پیش برند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار