کد خبر: 950462
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
اعضای شورای شهر تهران با نام‌گذاری خیابان «ج» در منطقه ولنجک به نام جمشید مشایخی موافقت کردند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: در ادامه جلسه صد و سی و چهارم شورای شهر تهران نوبت به بررسی طرحی دو فوریتی رسید.

محسن هاشمی در خصوص طرح دو فوریتی نامگذاری یک خیابان در تهران به نام جمشید مشایخی، گفت: یک خیابان در منطقه یک تهران به نام «ج» وجود دارد که می‌شود آن را به نام این هنرمند فقید نامگذاری کرد.

مسجدجامعی گفت: مشایخی به لحاظ زندگی، شخصی دستگیر مردم بود و در جهت کاهش آلام آن‌ها کار می‌کرد؛ ایشان یک حق ویژه هم به گردن شهرداری دارد، زیرا فیلمی بازی کرد که نقش یک رفتگر را برعهده داشت که باعث تغییر نگاه ویژه نسبت به رفتگران شد.

مسجد جامعی ادامه داد: طبیعتاً سزاوار است که یک خیابان به نام جمشید مشایخی کنیم؛ ما پنج تن سینما داریم که نصیریان، کشاورز، انتظامی، رشیدی و مشایخی هستند که در این شرایط به نظرم می‌رسد خوب است که خیابانی به نام ایشان نام‌گذاری شود.

الویری به عنوان مخالف این طرح گفت: مشایخی را دوست دارم، اما ما مفاهیم را نباید به مسخره بگیریم؛ یک فوریت و دو فوریت تعاریف خود را دارد در اینجا جوگیر شدن بدون اینکه موضوع استدلال فوریت داشته باشد، کار درستی نیست؛ با این روش شأن و منزلت شورا پایین می‌آید و من به همین دلیل مخالفم.

میرلوحی اظهار کرد: نظرم این است که ما اصلا در نام‌گذاری‌ها تأخیر داشته‌ایم؛ به مسجدجامعی گفتم همین الان برای سایر موارد، این نامگذاری‌ها را داشته باشیم. وقتی می‌دانیم مردم به این شخصیت‌ها علاقه‌مند هستند، قبل از درگذشتشان این نامگذاری‌ها را انجام دهیم.

به گزارش فارش، سرانجام دو فوریت طرح نامگذاری خیابانی به نام زنده یاد جمشید مشایخی به رأی گذاشته شد و با ۱۳ رای موافق و یک رأی مخالف به تصویب رسید.

پس از تصویب دو فوریت طرح نامگذاری شورا وارد دستور جلسه تصویب محتوای طرح نامگذاری شد که با ۱۵ موافق نامگذاری خیابان «ج» به نام جمشید مشایخی به تصویب رسید.
منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
France
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
0
0
برخی بازیگران وهنرمندان در فرانسه منافع بی حسابی برای کشور فرانسه چه مادی وچه معنوی داشته اند ولی ما خیابانی به نام آنها نمیشناسیم !
اگر جمشید مشایخی طرفدار روحانی واصلاح طلبها بود هم نامش را روی خیابان میگذاشتید؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار